Teljes újrakezdés előtt áll a Jaguar, a Land Rover és a Range Rover márkák hazai képviselete. A gyár a Hyundaiok importját végző, holland tulajdonú AutoBinck magyar leányvállalatát bízta meg az importőri teendőkkel a következő öt évre.
Új szalon az M5 bevezetőjén
Hazánkban elkeserítő helyzetben tengődtek eddig a nemes brit márkák, és nemcsak a darabszámok miatt. A sárból kell kiemelni a rendkívül elhanyagolt, alig ismert márkákat. Ennek egyik első lépése az M5 fővárosi bevezető szakaszán megnyitott új márkakereskedés, amely az egykori Mitsubishi-Suzuki Varró átalakításával jött létre. A bemutatótér mérete 650 négyzetméter, ahol öt dzsip és három Jaguar kaphat helyet.
Mélyről kell újrakezdeni
Utánanéztünk, hogy idén szeptember végéig hány autót adtak el a közvetlen konkurensek illetve a brit márkák a korábbi márkaképviselet égisze alatt. A közepes méretű szabadidő-autók között a Range Rover Evoque csak most lép piacra, a hasonló méretű Land Rover Freelanderből összesen egy darabot regisztráltak. Eközben Volvo XC60-ból 182, BMW X3-ból 150, Audi Q5-ből 108 kapott magyar rendszámot. A másik húzómodell a Jaguar XF lehet, amelyből idén januártól szeptember végéig mindössze kettő szerepel a forgalombahelyezési statisztikákban. Összehasonlításképp az Audi A6, az Ötös BMW és az E-osztály számai: 160, 237, 133 darab. A Jaguar azonban nem véletlenül mérheti magát a német prémiummárkákhoz: vetélytársaihoz hasonlóan történelme, nimbusza és stílusa is van, amit a feltörekvő konkurensek a világ minden pénzén sem vehetnek.
Jön az Evoque
Az importőr meghonosít egy direkt munkafelvételi metódust. A munkafelvevők táblagéppel a kezükben, az autót körbejárva iktatják az ügyfelek észrevételeit, a javítási igényeket. Egyébként a vásárlók az autókhoz ajándékba adott tableten kapják majd meg a használati útmutatót is.
A terepjárók közül a Range Rover Evoque-tól várható a legmagasabb darabszám. A nagymenő dzsip igazán stílusos és 2,2 literes, 150 vagy 190 lóerős dízelmotorjával pont azt tudja, amit a vásárlók eddig hiába kerestek a luxusterepjárókat gyártó Range Rovernél.
Gajdán Miklós kollégánk már megírta nemrég, milyen vezetni és mit érdemes tudni az Evoque technikájáról, márcsak a Wellington-bélszín és Victoria Beckham miatt is érdemes elolvasni.
Modellszinten a négyhengeres dízel XF a legnagyobb reménység, amely 190 lóerős és 450 Nm nyomatéka is tekintélyt parancsol. Az autó belsősáv-tauglich, végsebessége 225 km/óra, százra 8,5 másodperc alatt gyorsul. A 2,2 literes dízelmotorral az XF megkapja a ZF méltán híres nyolcfokozatú automata váltóját, amit rendszeresen agyondicsér a szakma a BMW-kben.
A nagy, de szabvány szerint csak 5,4 litert fogyasztó XF résnyire megnyithatja a flottapiacot is a Jaguar előtt, valóban nem egy vállalatnál engedélyeznek tekintélyes, de takarékos, négyhengeres dízel vezetői autót, például E 220 CDI-t, 520d-t vagy kétliteres A6 TDI-t.
Kérdésünkre válaszolva Steven Morten, a Jaguar Land Rover európai importőrirodájának ügyvezető igazgatója 40 Jaguart említett reális értékesíthető mennyiségként 2012-re. A British Automotive Hungary Kft. a három márkával (Jaguar, Land Rover, Range Rover) összesen 200 autó eladását tervezi jövőre.