Bár idén a Red Bull Racing az első téli teszten pályára küldte az azóta szinte verhetetlennek bizonyult RB7-est, a csapat „agya”, Adrian Newey 2009-ben és 2010-ben is az utolsó utáni pillanatig csiszolgatta az autót, és csak a második alkalommal csatlakoztak a többiekhez.

A tesztelés későbbi kezdése nem ártott a csapatnak, az tavalyelőtti és tavalyi idényben összesen 15 futamot nyert a Red Bull, így Newey – aki egyébként a Koreába utazás helyett most az új autón való munkát részesítette előnyben – 2012-re is haladékot kap, ha akar.

„Az alapkoncepcióval már kész van Adrian, én pedig nem kérdeztem, hol jár a részletekkel, hogy fog kinézni az autó. Ez rá és az embereire tartozik. Természetesen szeretnénk ott lenni az első teszten, de ha azt mondja, hogy még van benne fél másodperc (mielőtt pályára lehetne küldeni), akkor hallgatni fogunk rá. Ezt tettük 2009-ben és 2010-ben is, és egész jól szerepeltünk” – mondta Helmut Marko az osztrák Kleine Zeitungnak.

Az osztrák a Jongamban bezsebelt második konstruktőri bajnok cím jelentőségéről is beszélt: „A konstruktőri bajnoki cím is nagyon fontos, hiszen a pénzek kiosztása kizárólag ezen alapul. A címért jelentősen több jár, mint a második helyért, nem lineáris a növekedés, sokkal többet ér.”