Már visszatértem Münchenből, itt ülök a fejér megyei kis faluban a számítógép előtt, de még mindig az események hatása alatt vagyok. A hivatalos információkat hírszerkesztő kollégám jóvoltából már megoszthattuk olvasóinkkal – most egy kis szubjektív élménybeszámoló következik.
A BMW múzeumban áll ez a tiptop 316i, az első 3-as BMW (no persze nem ez az első, az 1975-ös évjáratnak még krómozott, nyeles tükre volt)
A BMW múzeumban áll ez a tiptop 316i, az első 3-as BMW (no persze nem ez az első, az 1975-ös évjáratnak még krómozott, nyeles tükre volt)
Fotó megosztása:
Egy gyönyörű, pályára épített E21 a BMW múzeumban
Egy gyönyörű, pályára épített E21 a BMW múzeumban
Fotó megosztása:
A Hármasok elődje, a 02-es kezdi a Hármasok sorát
A Hármasok elődje, a 02-es kezdi a Hármasok sorát
Fotó megosztása:
A Hármasok elődje, a 02-es kezdi a Hármasok sorát
A Hármasok elődje, a 02-es kezdi a Hármasok sorát
Fotó megosztása:
Egy használatlan E30-as kabrió
Egy használatlan E30-as kabrió
Fotó megosztása:
Ezt se rúgják már szét a boyracerek, a szép kis 323-as kiállítási tárgy marad
Ezt se rúgják már szét a boyracerek, a szép kis 323-as kiállítási tárgy marad
Fotó megosztása:
A Hármasok alapján épített versenykollekció
A Hármasok alapján épített versenykollekció
Fotó megosztása:
A Hármasok alapján épített versenykollekció
A Hármasok alapján épített versenykollekció
Fotó megosztása:
A BMW-múzeumban elköltött első menü egyik eleme. (A kábé háromórás rendezvény után megint ettünk, éhen ne haljunk!) A kávéscsészében sütőtökleves volt. A piros maszat a jobb felső sarokban pedig egy M1-es sportkocsi fara
A BMW-múzeumban elköltött első menü egyik eleme. (A kábé háromórás rendezvény után megint ettünk, éhen ne haljunk!) A kávéscsészében sütőtökleves volt. A piros maszat a jobb felső sarokban pedig egy M1-es sportkocsi fara
Fotó megosztása:
Átvonulnak a zsurnaliszták a BMW múzeumból a BMW Welt épületébe, hogy ne keveredjenek össze a jómunkásemberekkel
Átvonulnak a zsurnaliszták a BMW múzeumból a BMW Welt épületébe, hogy ne keveredjenek össze a jómunkásemberekkel
Fotó megosztása:
A jómunkásemberek összegyűltek az F30 tiszteletére
A jómunkásemberek összegyűltek az F30 tiszteletére
Fotó megosztása:
Híres német tévések - aki tudja a nevüket, szóljon, nekem nem ugrott be egyikőjüké sem
Híres német tévések - aki tudja a nevüket, szóljon, nekem nem ugrott be egyikőjüké sem
Fotó megosztása:
Az indiai melós megmondja az őszintét
Az indiai melós megmondja az őszintét
Fotó megosztása:
A melósok által aláírt - hivatalosan - első legyártott F30-as, a jobb egyben dr. Norbert Reithofer, BMW-vezér
A melósok által aláírt - hivatalosan - első legyártott F30-as, a jobb egyben dr. Norbert Reithofer, BMW-vezér
Fotó megosztása:
Herr Reithofer és sofőrje, a csalfa szemű munkáslány
Herr Reithofer és sofőrje, a csalfa szemű munkáslány
Fotó megosztása:
Herr Reithofer és sofőrje, a csalfa szemű munkáslány
Herr Reithofer és sofőrje, a csalfa szemű munkáslány
Fotó megosztása:
Herr Reithofer és sofőrje, a csalfa szemű munkáslány
Herr Reithofer és sofőrje, a csalfa szemű munkáslány
Fotó megosztása:
Herr Reithofer és sofőrje, a csalfa szemű munkáslány
Herr Reithofer és sofőrje, a csalfa szemű munkáslány
Fotó megosztása:
Herr Reithofer és sofőrje, a csalfa szemű munkáslány
Herr Reithofer és sofőrje, a csalfa szemű munkáslány
Fotó megosztása:
Urban, Sport és Comfort a három alapváltozat
Urban, Sport és Comfort a három alapváltozat
Fotó megosztása:
Három karakter, három kulcs
Három karakter, három kulcs
Fotó megosztása:
Könnyebb, de nagyobb, mint elődje
Könnyebb, de nagyobb, mint elődje
Fotó megosztása:
Az igazi jövő: a hibrid Hármas 2013-ban érkezik
Az igazi jövő: a hibrid Hármas 2013-ban érkezik
Fotó megosztása:
A héttagú BMW-menedzsment és új kisbabájuk
A héttagú BMW-menedzsment és új kisbabájuk
Fotó megosztása:
Formailag az aktuális Ötöshöz igazodik
Formailag az aktuális Ötöshöz igazodik
Fotó megosztása:
A csomagtér átgondolt, és bent a kabinban is sok kis helyre lehet pakolni
A csomagtér átgondolt, és bent a kabinban is sok kis helyre lehet pakolni
Fotó megosztása:
Az F30-ban ülő első fenekek egyike az enyém volt Münchenben, pénteken
Az F30-ban ülő első fenekek egyike az enyém volt Münchenben, pénteken
Fotó megosztása:
Az ajtóbehúzón is látszik a recésre munkált fabetét
Az ajtóbehúzón is látszik a recésre munkált fabetét
Fotó megosztása:
Klasszikus műszerblokk
Klasszikus műszerblokk
Fotó megosztása:
A csodás recés fadekoráció
A csodás recés fadekoráció
Fotó megosztása:
Világosban is jól néz ki a belseje. És már a kormány se túl vastag!
Világosban is jól néz ki a belseje. És már a kormány se túl vastag!
Fotó megosztása:
Az első F30, aláírva gazdagon
Az első F30, aláírva gazdagon
Fotó megosztása:
A BMW nem kockáztatott a modellváltással, csak csinált egy jó új autót, ahogy szokta
A BMW nem kockáztatott a modellváltással, csak csinált egy jó új autót, ahogy szokta
Fotó megosztása:
Egy gyönyörű, pályára épített E21 a BMW múzeumban
Egy gyönyörű, pályára épített E21 a BMW múzeumban
Valami egészen szürreális volt, ahogy a BMW előadta a show-t. Az újságírókat beterelték a híres müncheni négyhengeres épület, a BMW főhadiszállása melletti BMW Welt rendezvényközpontba (és autószalonba és élményátadóba), majd ránk zárták az ajtót, bekapcsolták a tévét, és kezdetét vette a bemutató. Odakint.
Tiszta május elseje
A Hármas hatodik generációját ugyanis nem a magunkfajta érdemtelen zugfirkászok előtt leplezték le először, hanem azok előtt, akik legjobban rászolgáltak az ünneplésre: a müncheni BMW gyár dolgozói, a BMW-birodalom gyermekei előtt.
Egy használatlan E30-as kabrió
Egy használatlan E30-as kabrió
A multikulti jegyében aztán volt itt minden. Volt kékköpenyes és overallos munkásokból álló éljenző tömeg – tiszta május elseje a szocialista blokkban. Volt bajszos, fekete vezető, aki emelvényről mondott tapsokkal gyakran megszakított beszédet – Münchenben, pattogós német nyelven ez ugye kifejezett germán hagyomány.
És voltak sztártévések, akik néha oda-odaléptek egy-egy dolgozóhoz, hogy megkérdezzék, milyen a buli, mint az amerikai eredetű zenecsatornák partiműsoraiban. Íme (a minőség azért olyan, amilyen, mert ugye a világ minden zugából idecsődített újságírók a családi ünnepélyt csak zártláncú tévén nézhették):
a videó a hirdetés után indul
Zárójelben megjegyezném, hogy nekem az egész parádéból legjobban a 02:15-nél megjelenő segway-es, steadycames robotzsaru-szerű operatőr produkciója tetszett. A fél karomat, vagy hát legalábbis fotós kollégám, Földes Attila fél karját odaadnám egy ilyen készségért, parádés minőségű anyagokat lehet vele készíteni.
A héttagú BMW-menedzsment és új kisbabájuk
A héttagú BMW-menedzsment és új kisbabájuk
A gyári dolgozók tömegének ovációja közben aztán előgördült hét új Hármas BMW, kormányuknál egy-egy gyakornokkal, természetesen melós overallban. Mit tesz Isten, a BMW igazgatótanácsa (magyarul: board) is épp hét tagból áll.
A hét népvezér aztán beszállt a hét autóba, és újra csak mit tesz Isten: dr. Norbert Reithofernek, a BMW vezérigazgatójának (magyarul: CEO) jutott a BMW művek legcsinosabb alkalmazottja. Nem lennék Herr Reithofer helyében, amikor otthon Frau Reithofer megpillantja majd ezeket a képeket:
Herr Reithofer és sofőrje, a csalfa szemű munkáslány
Herr Reithofer és sofőrje, a csalfa szemű munkáslány
Herr Reithofer és sofőrje, a csalfa szemű munkáslány
Aztán begurult a konvoj a BMW Welt épületébe, az újságírók elé. Gyakorlatilag ekkor, másfél órával a hivatalos rajt után kezdődött a szokványos bemutató, cégvezetői beszédekkel, pezsgővel, sörrel, körömfaladékokkal, és persze az autók átadásával a zsurnaliszták számára.
Sport helyett Eco Pro – Új idők savanyú szele
A csodás recés fadekoráció
A csodás recés fadekoráció
Az új Hármas kívül-belül nagyon hasonlít a régire, csak finomabb, harmonikusabb, és persze modernebb. Az autóba beülve mindössze egy igazán izgalmas újdonságról tudok beszámolni: az új 3-ashoz (gyári kódja F30) rusztikus, mélyen mart fa dekorbetét is rendelhető, amelyet tapogatni olyan, mintha egy százéves tölgyfa kérgét simogatnánk. Az új idők savanyú szelét jelzi, hogy a reklámfilmben a sportos, dinamikus, fiatalos autót vezető statiszta nem a SPORT, hanem a leggazdaságosabb üzemmódot kapcsoló ECO PRO gombot nyomja meg egy snittben.
A desszertet már meg sem vártam, indult a gép haza – hát így történt. Végezetül pedig íme, az új Hármas háromszori világpremierje (először a plakát, másodszor az autó a gyárudvaron, harmadszor az autó a sajtó előtt, a BMW Weltben):
a videó a hirdetés után indul