Tavaly rekordot döntött a Koreai Nagydíj, egyetlen más pályán sem alakult ki akkora időbeli különbség az első szabadedzés és az időmérő között, mint az akkor vadonatúj aszfaltcsíkon. Átlagosan 2,5 másodpercet szoktak javulni az idők, Koreában ez az érték 5,3 másodperc volt.

Egy új pályán (és olyanokon, amelyeket keveset vagy szinte soha nem használnak) ez jellemzőnek számít, ilyenkor a felgumizás nagyobb jelentőséget kap. De mit is értenek a Forma-1-ben a folyamat alatt? Minden pálya úgynevezett „zöld” állapottal kezdi a versenyhétvégét, akkor is, ha valamennyi gumi van a versenyvonalon. Ennek a gumirétegnek az összetétele ugyanis nem egyezik meg az F1-ben használt keverékekkel.

A felgumizás lényegében az a folyamat, amikor a 24 köröző autó vékony gumiréteget visz fel az aszfaltra. A versenyvonalra egyre több gumi rakódik le, melyet a versenyautók folyamatosan tömörítenek, ez növeli a tapadást. Ahogy az autók köröznek, tisztítják is a pályát: a port vagy törmelékeket összeszedik a gumik vagy az autók aerodinamikai elemei takarítják el.

A felgumizást a hőmérséklet is befolyásolja, a Pirelli ezért az átlagos levegő- és pályahőmérsékleti adatok elemzése után dönt az adott pályára szánt keverékről. Egy jellemzően meleg pályára keményebb keveréket kell szállítani, mert egy lágyabb esetleg túl gyorsan kopik el. Mindezekkel együtt a keverékek másodlagos szerepet játszanak a felgumizásban.

A Pirelli-abroncsok érkezésével nem változott jelentősen a felgumizási folyamat, mert a keverékek nem sokkal lágyabbak vagy keményebbek a korábbiaknál. Viszont jobban kopnak, így miközben a felvitt gumiréteg nagyjából ugyanolyan vastag, mint tavaly, leszakadó gumitörmelékből több keletkezik, amire oda kell figyelniük a pilótáknak. Egy pálya karakterisztikája is befolyásolja a felgumizást, minél több a kanyar, annál több gumi rakódik le.

Tavaly az első szektorban 3,2 százalékkal javult a legjobb idő Koreában az első edzés és az időmérő között, itt a teljes táv 45 százalékát teszi ki kanyar. A második szektorban, ahol a táv 79 százaléka kanyar, 6,2 százalékot javult a legjobb idő, míg a harmadikban (77 százalék) 6,7 százalék volt a javulás. Sok csapadék esetén a pályán mindent elölről, a zöld állapottól kell kezdeni.