Az idén már negyedik alkalommal tart közös ellenőrzéseket az ország legveszélyesebb vasúti átjáróiban a MÁV és rendőrség a baleset-megelőzés és a biztonságos közlekedés érdekében – tájékoztatott a csütörtök reggel kezdett akcióról a vasúttársaság.

 

A közlemény szerint a kiválasztott helyszíneken szakemberek ellenőrzik a fénysorompók, a csapórudak, a vasúti átjárót jelző közúti táblák, az útburkolati jelek állapotát és láthatóságát, de kiemelt figyelmet fordítanak arra is, hogy a gépjárművezetők betartják-e a vasúti átjáróban történő közlekedés szabályait, az előírásoknak megfelelően közelítik-e meg az átjárókat, illetve figyelembe veszik-e a fénysorompó és az egyéb biztonsági berendezések tiltó jelzését.

 

A sorompóknál várakozó járművezetők figyelmét felhívják a fokozott balesetveszélyre, a közlekedési szabályokra, és szórólapokon utalnak arra, hogy a tragédiák megelőzhetők.

 

A leggyakoribb szabálysértés az átjárókban továbbra is a sebesség túllépése, illetve a fénysorompó tilos jelzése ellenére a vágányokon való áthaladás. A tavaly indított akciókban ellenőrzött gépjárművezetők negyede nem kapcsolta be a biztonsági övét, egytizedük pedig szabálytalanul használta mobiltelefonját – olvasható a MÁV közleményében.

 

A közlemény szerint gyakori jelenség, hogy a gépjárművezetők nem néznek körül az átjáróba behajtás előtt, illetve csúcsforgalomban bent ragadnak a kereszteződésben. A kerékpárosok sokszor kikerülik a leengedett sorompót, a gyalogosok pedig általában nem veszik figyelembe a fénysorompó és a félsorompó jelzéseit. 

 

 A MÁV közleménye szerint Magyarországon a járművezetők átlagosan 27 kilométerenként haladnak át egy-egy vasúti átjárón, amelyből 5807 található a hazai, 160 ezer kilométer hosszú közúti szakaszon.