Az indiai Sahara cégcsoport 63 millió fontért vásárolt 42,5 százalékos részesedést a Force Indiában. A hír nemcsak azért volt meglepő, mert nem sokkal korábban Vijay Mallya tulajdonos égre-földre esküdözött, hogy a csapat nem eladó, hanem mert egyszerű felszorzással kiszámolható, hogy a tranzakció értelmében a csapat értéke 149 millió font. Meglepő módon ez még az egyetlen tőzsdére vitt alakulat, a Williams értékét is felülmúlja, mely a részvények múlt heti záró ára alapján 127 millió fontnak felel meg.

A tizenkettőből nyolc F1-es csapatot jegyeznek Nagy-Britanniában, így évente közzéteszik üzleti jelentéseiket. Minden adat egyelőre csak a 2009-es szezonra visszamenően áll rendelkezésre, ebben az évben a Brawn volt a legnyereségesebb gárda 98,5 millió fontos profittal. Ezzel szemben a Force India vesztesége 40,3 millió font volt.

Alapvetően nullszaldós működésre törekszenek az F1-es igazgatók, vagyis az esetleges nyereséget is a csapatra költik. Ezt a győzelem reményében teszik, mert jobb nyerni profit nélkül, mint nyereségesnek lenni pocsék teljesítménnyel. A győzelmek növelik egy csapat értékét, illetve a szponzorok számára is vonzóbbá teszik.

Amennyiben a tulajdonos magánszemély, mint például Sir Frank Williams, a csapat terhére fizetést kap. A Brawn költségvetéséből 2009-ben 4,8 millió font ment el ezen a jogcímen Ross Brawnnak. Ha a tulajdonos egy cég, a televíziós megjelenésekből húz jelentős hasznot. Az úgynevezett AVE azt fejezi ki, hogy adott cégnek mennyi pénzt kellett volna elköltenie arra, hogy annyi tévés szereplési lehetőséghez jusson, mint amennyi időn keresztül a tévéközvetítésekben látható volt a logója. A Red Bull AVE értéke 144 millió font volt 2009-ben, amely 2010-ben 232 millió fontra emelkedett.

2009-ben a csapatok átlagos bevétele 145 millió font volt, a Brawn 234 millió fonttal nyerte a versenyt. Eközben a Force Indiához mindössze 31 millió font folyt be. A Formula Money szerint a bevételek 35 százaléka származik szponzorpénzekből, 28 százalék a tulajdonosoktól, 27 százalék pénzdíjakból, míg a maradék 10 százalék különböző forrásokból. 2009-ben a csapatoknak kifizetett pénzdíj 344 millió font volt, ebből 60-at markolhatott fel a Brawn.

Költségből is van bőven, elég csak a pilóták fizetését említeni: ez 2009-ben átlagosan 3,1 millió font volt, amelyben benne van Fernando Alonso húszmilliója is. A szerelőkre, mérnökökre is sok pénz megy el, 2009-ben átlagosan 29 millió font. Dióhéjban összefoglalva, a csapatok kapnak elég pénzt a működésükhöz, miközben a tulajdonosok fizetéshez vagy reklámmegjelenéshez jutnak.

Ami a Force India-tranzakciót illeti, a 63 millió fontot nem Mallya, hanem a cég kapja, mely működteti az istállót. Ironikus módon Mallya részesedése ugyan csökkent a Force Indiában, de az a kisebb rész jelenleg többet ér, mert a befektetésnek köszönhetően 63 millió fonttal gazdagabb lett az istálló. Ezzel szabadon rendelkezhet, ez pedig komoly fejlődési lehetőségeket jelent.