Változnak a sebességváltókra vonatkozó szabályok a 2014-es idénytől, amikor az új, 1,6 literes, turbós V6-os motorok is debütálnak. Egy idényt négy váltóval kell végigcsinálniuk a pilótáknak, vagyis átlagosan majdnem öt teljes versenyhétvégén át kell kitartaniuk az alkatrészeknek.
A jelenlegi szabályok szerint öt versenyt kell kibírniuk a váltóknak, ám ebbe nem számítanak bele a pénteki szabadedzések. Emellett további könnyítés, hogy büntetés nélkül lehet váltót cserélni egy feladott verseny után, függetlenül attól, hogy az ötös ciklusból hány verseny pörgött le. 2014-től ilyen nem lesz.
„A szabályok a motorokra vonatkozó előírásokhoz hasonlóan változnak” – erősítette meg Sam Michael, a Williams korábbi technikai igazgatója. „Négy váltó lesz egész évre, ezeket mindenki úgy osztja be, ahogy tudja. Ahogy a motoroknál, itt is számítanak a pénteki tréningek.”
Jelenleg nyolc motort lehet elhasználni egy évben, 2014-től ötre, 2015-től négyre csökken ez a szám, vagyis négy év alatt meg kell duplázni a motorok élettartamát. A váltókkal kapcsolatos további szigorítás, hogy míg az áttételezés jelenleg versenyről versenyre szabadon variálható, 2014-től fix beállításokkal kell indulni minden pályán, vagyis ugyanaz az áttételezés lesz érvényes a monacói és monzai pályára is. A korlátozást a csapatok kezdeményezték, amelyek további megtakarítást remélnek a lépéstől. Cserébe lehetővé válik egy nyolcadik fokozat beiktatása.
„Így már nem lesz olyan nehéz megtalálni az egyensúlyt a különböző pályák között” – állítja Michael. „Lesz nyolcadik fokozat, illetve a turbómotorok sajátosságai miatt a nyomatékgörbe is egyenes lesz 10500-15000 fordulatszám között. Jelenleg a görbe hegycsúcs alakú, így fontosak a fokozatok, hogy mindig magas fordulatszámon tartsuk a motort. A turbómotorokkal 100 kg/óra lesz a maximális üzemanyag-átfolyás, széles tartományban lesz egyenletes a teljesítmény-leadás.”
A nem várt problémák leküzdése érdekében az első évben egyszer lehet majd változtatni az áttételezésen, 2015-től ez a lehetőség megszűnik.