Nem szeretik a biztosítók, ha sok a baleset, hiszen sok kár sok kifizetést jelent nekik. Szeretik viszont az autók gyári garanciájának lejárta után esetleg az általuk üzemeltetett utólagos alkalmi segítségnyújtási szolgáltatásért, az úgynevezett assistance-szolgáltatásokért további forintokat kapnak az autósoktól.
Ezért hát a csúszós-jeges-havas közlekedési időszak közeledtével megszaporodnak levelesládánkban a jóindulatú figyelmeztetések. Most a Generali biztosító érdekeltségébe tartozó Europe Assistance küldte el, mire vigyázzunk, ha nem akarunk nekik anyagi, magunknak pedig akár húsba vágó kárt okozni télen a kocsiban.
Előzetesen felhívjuk a figyelmet egy érdekes apróságra: a Rendőrségtől származó hivatkozott statisztika szerint idén szeptemberben nem a gyorshajtás, hanem az elsőbbség meg nem adása a fő ok a személyi sérüléssel járó baleseteknél. (Január-szeptember hónapokra összesítve még a gyorshajtás vezet!) Még egy érdekes adat: Budapesten, Bács-Kiskunban és Hajdú-Biharban történik az országban a legtöbb baleset. Íme a közlemény, enyhén szerkesztve:
„Készítsük fel autónkat a hideg időre, csúszós utakra!
A hideg idő és a hajnali fagyok hamisítatlanul a tél közeledtét jelzik. Ilyenkor nemcsak a nagykabát és a téli ruházat kerül elő a szekrényekből, de célszerű átvizsgálnunk autónk műszaki állapotát is, hogy megfelelően fel van-e készítve a téli körülményekre. A Generali csoporthoz tartozó Europ Assistance Magyarország (EA) adatai alapján az autósok ilyenkor leggyakrabban a téli gumi hiánya, a fagyálló folyadék problémái, az akkumulátor lemerülése, vagy egyszerű figyelmetlenség miatt kerülnek bajba.
„Tapasztalataink szerint az őszi-téli időszakban a legtöbb gondot a változékony felületű és tapadású útburkolat, illetve a romló látási viszonyok okozzák. Emiatt fontos, hogy készítsük fel autónkat megfelelően a megváltozott körülményekre, és magunkban is tudatosítsuk, hogy vezetési stílusunkon is érdemes változtatni. Balesetek, koccanások természetesen még így is történhetnek, ezekben az estekben pedig nagy segítséget jelenthet az assistance szolgáltatás.” – mondta Kalmár László, az Europ Assistance Magyarország ügyvezető igazgatója.
A megfelelő állapotú téli gumik beszerzése mellett ajánlott még odafigyelni a következőkre: fagyállót is tartalmazó szélvédőmosó folyadék beszerzése, illetve a hűtőfolyadék fagyáspontjának és szintjének ellenőrzése. Emellett nem feledkezhetünk meg az akkumulátor állapotának megvizsgálásáról sem, hiszen azok a téli hónapokban kevesebb energiát tudnak leadni, és lehetséges, hogy a nyáron még éppen működőképes szerkezet a hidegebb időben már nem tudja ellátni a feladatát.
„A műszaki felkészülés mellett nem árt tudatosítanunk magunkban azt is, hogy alkalmazkodnunk kell a megváltozott körülményekhez. A hideg idő, a rossz látási viszonyok, a csúszós utak, vagy akár a frissen leesett hó még a tökéletesen felkészített autóval rendelkező vezetőktől is nagyobb odafigyelést igényel. De például olyan apróságokra is érdemes ügyelnünk, hogy vezetés közben ne a gyors reakciót akadályozó vastag télikabátunkban üljünk a volán mögé.” – tette hozzá Kalmár László.
Az ORFK kimutatásából megállapítható, hogy az év első kilenc hónapjában a legtöbb személyi sérüléses baleset Budapesten történt, míg a második és harmadik helyen Hajdú-Bihar és Bács-Kiskun megye található.”