A befújt diffúzor, amely a kipufogó forró levegőjét – a leszorítóerőt növelve – az autó hátulja felé irányítja, bőven szolgáltatott beszédtémát az idei szezonban. Úgy volt, hogy betiltják, aztán visszavonták az egészet, végül csak egy versenyen, a Ferrari által megnyert Brit Nagydíjon nem lehetett használni a rendszert.
Adrian Newey, a Red Bull technikai igazgatója szerint a befújt diffúzor kulcsszerepet játszott a Red Bull idei dominanciájában. Noha sokan úgy vélik, hogy az istálló jövőre is egy lépéssel a mezőny előtt járhat, Newey bevallotta, hogy a diffúzorok 2012-től való betiltása megfoszthatja az újabb címvédéstől az alakulatot.
„A befújt diffúzor betiltása nagy változást jelent” – jelentette ki Newey. „Jelenleg meghatározó hatása van az autónk aerodinamikájára, hatalmas kihívás lesz, hogy a csúcson tudjunk maradni. Az RB7-et gyakorlatilag a kipufogó köré építettük.”
„Mindenki más, talán a Ferrari kivételével, de inkább kivétel nélkül lemásolta, amit kitaláltunk. Csak találgathatunk arról, hogy ezeknek a csapatoknak ugyanakkora plusz teljesítményt jelentett-e a megoldás, mint nekünk.”