A hétvégén rendezik az F1 történetének első Indiai Nagydíját a vadonatúj Buddh pályán. Mivel a helyszínen még sosem volt verseny, így mindenki csak az előzetes adatok elemzésére és a szimulációkra támaszkodhat, így van ezzel a Pirelli is.
A gumiszállító a biztonság kedvéért a legkeményebb és a lágy keverékeit viszi Új-Delhibe, bár arra számítanak az olasz cégnél, hogy a keményet jóval kevesebbet használják majd a csapatok, így ezúttal az lesz az opciós abroncs, abból lesz kevesebb – öt garnitúra -, míg a lágyból még egy plusz szettet is kap mindenki az edzésekre.
„Szándékosan konzervatívan választottunk gumikat, ezért került a kemény a lágy mellé, hiszen egy vadonatúj pályán sosem tudhatjuk előre a körülményeket. De arra számítva alakítottuk a kiosztást, hogy a csapatok a lágyabb keveréket használják majd többet, főleg, hogy abból még egy plusz szettet is adunk péntekre. Ez a jövő évre szóló stratégiánk eldöntésében is segít majd” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
„Korai lenne még a bokszkiállások számáról beszélni, de jelentős köridő-különbségre számítunk a két keverék között” – tette hozzá.
A HRT hazai versenyén újra autóba ülő indiai pilótája, Narain Karthikeyan is egyetért:
„A különbség a kemény és a lágy között hatalmas lesz, akár két másodpercnél is több körönként. Szerintem a csapatok a lehető legkevesebbet használják majd, talán csak egy rövid utolsó etapon, ugyanis a lágyak jelentette tempóelőny nagyobb, mint a rövid élettartamuk jelentette hátrány, mert az aszfalt felülete nem olyan durva, a pálya hőmérséklete pedig valószínűleg 40 fok alatt marad.”
Az indiai szerint a hosszú, 600 méteres bokszutca szintén alapvetően befolyásolja majd a stratégiákat, de a pálya nyomvonala alaposan megnehezíti a kiállások ideális időzítését:
„A hosszú bokszutca szintén szerepet játszik majd, a csapatok igyekeznek a lehető legkevesebb kiállással megoldani a futamot. A vonalvezetés alaposan megterheli majd a gumikat, különösen a döntött, több csúcspontú 10-es kanyar, amelyik hasonlít a törökországi 8-asra. A bal első gumik egyértelműen komoly terhelést kapnak majd ott, ezen kívül van pár lassabb kanyar, amelyek kijáratai pedig a hátsókat állítják majd kihívás elé.”