Lewis Hamilton jól elment a pole-ból, de a 3. kanyarban Vettel már támadta a mclarenest, mögöttük Felipe Massa megelőzte Buttont, akit utána Mark Webber és Fernando Alonso is maga mögé utasított. Vettel a második egyenes végén vette el a vezetést Hamiltontól.
A második kör végére Vettel, Hamilton, Webber, Massa, Alonso, Button, Nico Rosberg, Vitalij Petrov, Paul di Resta és Michael Schumacher állt a pontszerző helyeken.
Már a felvezető körön cseperegni kezdett az eső, a 4-5. körre pedig már a pálya több pontján szemerkélt, de komoly gondot nem jelentett, később el is állt.
A DRS-zóna hatékonyságát Schumacher tesztelte, amikor az 5. körben simán előzte meg di Restát és a 9. helyre lépett előre. A skót újoncnál igen gyorsan elfogytak a szuperlágy gumik, nem sokkal később a Toro Rossó-s Jaime Alguersuari is elment mellette.
Míg Vettel és Hamilton egymástól és többiektől biztos távolságra ment az élen, mögöttük Webber, Massa, Alonso és Button egymás nyakán autózott, az ausztrál mögött mindenki DRS-távolságon belül volt, ahogy közeledett az első kiállások ideje.
Massa egyre jobban küszködött, így Webber elszakadt tőlük, míg Button mögé Rosberg is felzárkózott a vonat végére.
A nagyok közül Button és Rosberg kezdte a kerékcseréket. A mercedeses a bokszutcában a mclarenes elé került, a kijáratnál Button a záróvonalat átvágva a német elé került, de aztán a pályán Rosberg megint megelőzte. A következő körben a mclarenes a DRS-zónában előzte vissza.
Míg Button szuperlágyat, Rosberg lágy gumit kapott. Utánuk Webber, Massa, Hamilton, Alonso, Schumacher, Petrov és végül Vettel is kiment kerékcserére. Vettel és Hamilton szuperlágyat, A ferrarisok és Webber lágyat kapott.
A 17. körben Petrov megelőzte Alonsót, és a nagy igyekezetben hátulról belerohant Schumacher éppen forduló autójába 3. kanyarban, be is küldték a biztonsági autót. A hétszeres bajnok már a pályán félreállt, az orosz még bement a bokszba, de folytatni nem tudta a versenyt. Az esetet vizsgálat alá vonták, döntést a futam után hoznak.
A safety car a 21. körre távozott, az előny az újrarajtolásnál elvileg a szuperlágyas autóknál volt, Button rögtön támadni is kezdte Webbert, de sikertelenül. A sorrend ekkor Vettel, Hamilton, Webber, Button, Rosberg, Massa, Alonso, Alguersuari, di Resta és Sutil volt a top10-ben.
Rosberg és a mögötte haladó ferrarisok gyorsan leszakadtak a vezető négyestől, hárman kergetőztek. A német a 27. körben fékezte el magát nagyon csúnyán, Massa és Alonso is megelőzte, a mercedesesnek ki is kellett mennie a bokszba kockásra fékezett gumi lecserélésére.
A kicsit küszködő Hamilton és Webber a 33. körben kezdett csatázni, az ausztrál szinte minden kanyarban próbálta befűzni magát mellé. A kör végén mindketten a bokszba mentek, Webberrel fedezni akarták a mclarenes stratégiáját – lágyakat kaptak. A kergetőzés a pályán azonnal folytatódott is.
Utánuk Vettel, Button és Massa is kint járt kerékcserén. Alonso és Alguersuari csak a 38. körre váltott, mindenki célba érésig próbálta kihúzni az etapot a lágyakon.
Míg Vettel zavartalanul vezetett, Webber a kerékcseréjük után végig Hamilton nyakában loholt, benézett itt, próbált rövidebbet fékezni amott, de nem tudott mit kezdeni a McLarennel – egészen a 49. körig, amikor a célegyenes végén megelőzte, de Hamilton az előzési zónában visszavette a pozíciót a DRS-sel.
Közben lassan felzárkózott mögéjük Button és Alonso is, bár támadási pozícióban nem voltak. Hátrébb Sebastien Buemi előzte meg di Restát, a két Toro Rosso így párba került a 8-9. helyen, de az utolsó körön Alguersuari még megelőzte Rosberget.
A 2-5. helyen senki nem tudott mit kezdeni a másikkal – „Feladom!”, mondta Alonso a csapatrádión -, Vettel a végén még futott egy leggyorsabb kört, mielőtt lazán megnyerte volna a Koreai Nagydíjat.
Vettel 1. és Webber 3. helyével a Red Bull megnyerte a konstruktőri bajnoki címet is. Nyerni nem tudott, de öt futam után Hamilton végre dobogóra állhatott a két Red Bull-ossal együtt. Mögöttük Button, Alonso, Massa, Alguersuari, Rosberg, Buemi és di Resta ért be a pontszerző helyeken. A Toro Rosso remeklése mellett említést érdemel a lotusos Heikki Kovalainen, aki a 14. helyen mindkét Saubert megelőzve ért be.
Koreai Nagydíj, Jongam, 2011.10.16.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- 1:38:01.994
- 55
- 2
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- + 12.019
- 55
- 3
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- + 12.477
- 55
- 4
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- + 14.694
- 55
- 5
- Fernando Alonso
- Ferrari
- + 15.689
- 55
- 6
- Felipe Massa
- Ferrari
- + 25.133
- 55
- 7
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- + 49.538
- 55
- 8
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- + 54.053
- 55
- 9
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1:02.762
- 55
- 10
- Paul di Resta
- Force India-Mercedes
- + 1:08.602
- 55
- 11
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- + 1:11.229
- 55
- 12
- Rubens Barrichello
- Williams-Cosworth
- + 1:33.068
- 55
- 13
- Bruno Senna
- Lotus Renault GP
- + 1 kör
- 54
- 14
- Heikki Kovalainen
- Team Lotus
- + 1 kör
- 54
- 15
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- + 1 kör
- 54
- 16
- Sergio Perez
- Sauber
- + 1 kör
- 54
- 17
- Jarno Trulli
- Team Lotus
- + 1 kör
- 54
- 18
- Timo Glock
- Marussia Virgin Racing
- + 1 kör
- 54
- 19
- Daniel Ricciardo
- Hispania Racing
- + 1 kör
- 54
- 20
- Jerome D’Ambrosio
- Marussia Virgin Racing
- + 1 kör
- 54
- 21
- Vitantonio Liuzzi
- Hispania Racing
- + 3 kör
- 52
- 22
- Pastor Maldonado
- Williams-Cosworth
- kiesett
- 30
- 23
- Vitalij Petrov
- Lotus Renault GP
- kiesett
- 16
- 24
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- kiesett
- 15
- Legjobb kör: 1:39.605 Sebastian Vettel