Vezetéstechnika

A rossz visszaváltás a leghatásosabb módszer arra, hogy halálba kínozzuk autónkat, ezért jobb óvakodni a sebességváltó hirtelen, felelőtlen rángatásától, mert könnyen kövér szervizszámla lehet a vége.


Olvasónk kérdezi

Kedves Gyula!

Mi történik akkor ha normál városi használatban (50-70KM/h) hirtelen véletlenül 2-3fokozatot is visszakapcsolunk ezzel tiltáson túl pörgetve a motort? Milyen hatással van ez a hajtóműre?Mennyire veszélyes ez első ill hátsókerekes autónál?

Köszönöm! Tibor

Szakértőnk válasza

Lehet digitális, vagy analóg, a szakik bármit vissza tudnak tekerni
A Porsche új hétsebességes váltója zármechanikával véd a véletlen visszakapcsolások ellen

A Porsche új hétsebességes váltója zármechanikával véd a véletlen visszakapcsolások ellen

A Porsche új hétsebességes váltója zármechanikával véd a véletlen visszakapcsolások ellen


Kedves Tibor !

Amennyiben véletlenül ilyen szigorúan visszavált, annak az autó, és az Ön mögött gyanútlan közlekedők sem örülnek. A tiltáson forgatott motor,- amelyet a kerekek hajtanak a visszaváltás és a felengedett kuplung miatt,- alkotó elemei sérülhetnek. A hajtáslánc is hatalmas terhelést kap addig a pillanatig, amíg a kerekek meg nem csúsznak.Amikor az első tengelyen lévő kerekek megcsúsznak , a jármű egy rövid időre irányíthatatlan lehet.

Hátsókerék hajtású autónál egy pillanatra szintén elveszthetjük a kerekek tapadását, de mivel a súly előre terhelődik az autó kormányzott kerekein tud gördülni, tehát irányítható marad.Tételezzük fel, hogy mindez egyenes úton történt, és a pillanatnyi túlkormányzottság nem okoz stabilitásvesztést. Egy fronthajtású autó hajtáslánca elvileg kevesebb alkatrészből áll, de nem biztos hogy olcsóbb a javítása mint a több egységből álló hátsókerekesé.

Azt csak halkan jegyzem meg, ha érzi hogy elváltotta magát, és a kuplungot újra kinyomja, megelőzhető hogy a motor felpörögjön.

Üdvözlettel, Székely Gyula

Autóvásárlás

Jó állapotú, fiatal, keveset futott dízel BMW-t találni legalább annyira nehéz, mint rálelni a Szent Grálra. Ennek ellenére akad olyan kincsvadász aki szakértői segítséget igénybe véve nekiveselkedik a lehetetlen küldetésnek!


Olvasónk kérdezi

Üdv,

Egy 2005-ös E90-es BMW 320d-t néztem ki magamnak. Az lenne a kérdésem, hogy ezek hány km-t mennek el motorikusan és váltóügyileg (vagy mondhatnám, hogy nagy összeg ráfordítása nélkül)? Egy 200E km-t futott vezetett szervizkönyves darab mennyire lehet megbízható? Valamint le lehet ellenőrizni a valós futásteljesítményt esetleges „visszatekerés” kiküszöbölésére, vagy ez csak hiú ábránd?

Köszönettel: Nagy Dániel

Szakértőnk válasza

Kedves Dániel!

Lehet digitális, vagy analóg, a szakik bármit vissza tudnak tekerni

Lehet digitális, vagy analóg, a szakik bármit vissza tudnak tekerni

Lehet digitális, vagy analóg, a szakik bármit vissza tudnak tekerni


Ha százalékos arányban lehetne kifejezni, hány vásárlót vernek át autóval, akkor a csak szépet és jót ígérő 320d dobogós volna. A 200 000 km egyébként nem sok, amennyiben tényleg annyi, de ha évi 40-70 ezerrel számolsz, akkor ez összejött évekkel ezelőtt. Tehát ha nagyon-nagyon biztos vagy a futásteljesítményben, amit nem elég a könnyen hamisítható szervizkönyvvel igazolni, akkor még sok szép út áll előttetek.

Ha elviszed állapotfelmérésre egy BMW-márkaszervizbe, ott ki szokott derülni, ha nem minden adattárolót írtak át kisebb futásteljesítményre, a BMW-k ebből a szempontból igényesebbek az átlagnál. Erre az ellenőrzésre mindenképp rászánnám az autó árának kb. 1 százalékát, ha pedig az eladó nem megy bele, akkor melegítse rá másra, Te meg keress tovább. Biztos akad rendes 320d is, ha elég kitartó vagy, ha máshol nem, Németországban.

Üdv, Szörényi András

Jog

Ki a hibás? Az előző, az előzött, az árok, vagy a döglött macska? Megannyi talány, amelyek megfejtésében csak egy képzett jogász segíthet.


Olvasónk kérdezi

Amikor a jog találkozik a hét életétől megfosztott macskával

Amikor a jog találkozik a hét életétől megfosztott macskával

Amikor a jog találkozik a hét életétől megfosztott macskával


Tisztelt ügyvéd úr.

Segítségét kérem az alábbi ügyben. Közlekedésem során előzni akartam egy előttem haladó személygépkocsit.Már előzésben voltam amikor a nevezett gépkocsi egy döglött macskát kikerülve hirtelen elém jött.Az ütközés elkerülése végett balra rántottam a kormányt,de már nem tudtam vissza térni az útra,és behajtottam az útszéli árokba.A gépkocsimban komoly kár keletkezett.Ki a felelős a történtekért?

Köszönettel várom válaszát. Tisztelettel:Szilágyi András.

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Az Ön leírása alapján valószínűleg a másik felet terheli a felelősség, hiszen amikor Ön már előzési helyzetben van (indexelve legalább részben átlépte a felező vonalat), a másik fél nem akadályozhatja balra húzódással az előzés befejezését. Persze az is kérdés, hogy szabályos volt-e maga az előzés, az Ön sebessége, stb?, de a jelenlegi információk szerint az látszik, hogy a másik fél a hibás, és az ő felelősségbiztosítója téríti meg az Ön kárait.

Tisztelettel: dr.Orgoványi Krisztián www.vedo.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!