Ebben a hónapban mutatta be a BMW az új, hatodik generációs Hármas sorozatot. Egyelőre a hagyományosabb modellekkel kezdődik a forgalmazás, de ezúttal sem marad el a csúcsváltozat az M3.

Új Hármas gyári M csomaggal
Diffúzor és négy kipufogó hátul

Diffúzor és négy kipufogó hátul

Diffúzor és négy kipufogó hátul


Nagyjából 2014-re várható a sportmodell megjelenése, de egy grafikus, nevezetesen Theophilus Chin megrajzolta, milyennek is képzeljük majd. Agresszívebb első, diffúzoros hátsó lökhárító, de nem hiányzik a négy kipufogóvég, a méretes féktárcsák és felnik sem. Alapvetően nem volt nehéz dolga, hiszen már most rendelhető M optikai csomag az új Hármashoz, amely azért jelzi, milyen irányban gondolkodnak a tervezők.

A kiszivárgott hírek szerint a BMW, az új M5-höz hasonlóan az M3-asnál is visszalépnek a motor hengerszámát illetően. Míg az M5-nél ez V10-ből V8-at jelent, addig az M3-nál nyolc helyett hat hengert. Egyes feltételezések szerint a 335i 3,0 literes soros hathengeres motorját fejlesztenék tovább úgy, hogy már nem kettő, hanem három turbó kerülne rá. Ez belefér a koncepcióba, hiszen az M5 4,4-es motorjának is létezik egyszerűbb, gyengébb kivitele.

Egy másik, vadabb feltevés szerint V6-os motort fejlesztenek a bajorok. Állítólag 3,3 literes lenne, mert az említett 4,4-esből alakítanák ki, egy-egy henger levágásával (elvben). A motorhoz itt is hengersoronként egy-egy turbó kapcsolódna, plusz lenne egy, amely mindkét oldalra dolgozna.

Amiben megegyeznek a pletykák, hogy nagyjából 450 lóerő teljesítményre számíthatunk, miközben a jármű tömege is csökkenne. Már nemcsak a tető készülnek karbonból, de más területeken is alkalmaznák. Ennek eredményeként minden eddiginél gyorsabb lenne az új BMW M3.