cA Renault Sport amellett, hogy felel a francia gyár legsportosabb, RS modelljeiért, valódi versenyautókat is fejleszt, épít. Ilyen többek között a Twingo R2, amely most megújult. Az R2 Evónál megtartották az eddigi előnyöket, de fejlesztettek a teljesítményen, az útfogáson, a fenntarthatóságon és a költségeken.

A legkézzelfoghatóbb újítás a Sodemóval közösen fejlesztett motornál látszik. A sorozatgyártású 1,6-os Renault motor 133 lóerős, ami az R2 versenyautóban 193-lóerőt tud, ami 33-mal több, mint a korábbi versenymotor esetében. Mindezt úgy, hogy a motor atmoszférikus, azaz nincs hozzá feltöltő.

Emellett a teljesen felújított, átméretezett fékrendszer is hatékonyabb és egyenletesebb teljesítmény nyújt még nehéz körülmények között is. Elől és hátul cserélik a gömbcsuklókat, amelyek az állítható Öhlins lengéscsillapítókkal különösen hatékony fegyvert varázsolnak az apró Renault-ból a versenypályán.

Bár az autó fejlettebb, mint korábban, a Renault Sport Technologies nem emeli az árat, hogy megfeleljen a szűk költségvetésű kis csapatoknak. Az egyelőre az FIA jóváhagyására várom alkatrészek jövő tavasszal kerülnek forgalomba. Csomagban lehet megvenni, hogy aztán otthon alakíthassa át az ügyfél a Twingo RS-t versenyautóvá. Természetesen a korábbi R2-ök is továbbfejleszthetők az egyes elemek megvételével.