A Spanyol-rali vasárnapi programja:
SS13 Santa Marina 1 26.51km
SS14 La Mussara 1 20.48km
SS15 Coll de la Teixeta 1 4.32km
Szerviz Port Aventura
SS16 Santa Marina 2 26.51km
SS17 La Mussara 2 20.48km
SS18 Coll de la Teixeta 2 4.32km
102,62 versenykilométer maradt a 2011-es Spanyol-rali harmadik, záró napjára. A versenyzők a pénteki murvás szakaszok után, szombathoz hasonlóan aszfalton versenyeztek. Az első szakaszt még sötétben tették meg. Sebastien Loeb kismértékben tudta növelni előnyét az első három szakaszon, miután kétszer is gyorsabb volt az őt üldöző Jari-Matti Latvalánál.
Szakaszt kettejük közül Loeb tudott nyerni – a 15-öst -, a reggeli elsőn Sebastien Ogier, a következőn Mikko Hirvonen volt a leggyorsabb. A finn elmondása szerint végre ráérzett, hogyan kis kell menni aszfalton a Fiestával. Kicsit későn, talán jó hasznát veszi majd egy év múlva, feltéve, ha marad a csapatnál.
Ogier sötétben kezdte a napot:
Hirvonennek ezután már nem volt hova sietni, mert szakaszgyőzelmével egyidőben a mögötte autózó Dani Sordo begyűjtött egy jobb hátsó defektet és több mint egy percnyire került tőle, az előtte lévők pedig még messzebb voltak. Simán tarthatta a harmadik helyét.
A továbbra is félperces előnye birtokában sem engedett ki teljesen a hétszerese világbajnok, de láthatóan megtisztelte a veszélyesebb helyeket a délutáni első két szakaszon, no meg őrizte az abroncsait az utolsó gyorsaságira, a külön pontokért zajló Power Stage-re. Így aztán Latvala, – aki az első napon az élről került egy defekt miatt Loeb mögé – a verseny alatti legkisebbre csökkentette lemaradását: 24,9 másodperc volt kettejük között.
Mindez azonban mit se számított, hiszen az előző két versenyhez hasonlóan a Ford ezúttal is megkérte Latvalát, hogy tegye meg a szükséges lépéseket, hogy hozzájuttassa csapattársát a több ponthoz, hiszen Mikko Hirvonen még esélyes a bajnoki címre.
Latvala – aki a versenyen tőle eddig nem látott tempót mutatott aszfalton – az utolsó szakasz időellenőrzőjénél az előírtnál hamarabb jelentkezett, így a kapott időbüntetéssel rögtön a harmadik helyen találta magát. Eddig egy győzelemről egy második és egy harmadik helyről mondott le, vagy ha jobban tetszik ezekhez jutatta honfitársát.
A rali-világbajnokság utolsó fordulójára kétesélyessé vált a verseny, miután a Spanyol-ralin Ogier kiesett a versenyből. A Citroën pilótája pénteken és szombaton is defekt miatt csúszott egyre hátrébb, vasárnap azonban jól ment. Már csak 13 másodpercre volt a negyedik helyen álló Dani Sordótól, amikor az utolsó előtti szakaszon megállt a DS3 WRC. Motorhiba miatt a francia pilóta feladta a versenyt. Miután a futam előtt három pont hátrányban volt Loebbel szemben, most a lemaradása 29, amit egy verseny alatt már nem lehet behozni. A Citroën azonban így is örülhet az évad első felében mutatott lehengerlő fölényével, Loeb eredménye is elég volt most ahhoz, hogy megszerezzék a konstruktőri bajnoki címet. Ez már a hetedik a francia gyárnak.
Loeb sorozatban hatodik éve nyeri a Spanyol-ralit, idén ez volt ötödik győzelme összességében pedig már 67. elsőségét ünnepelheti. A mostani futamon hiba nélkül ment, de győzelméhez kellett, hogy pénteken, a murván bár ő indult elsőként, a takarítószereppel korántsem veszített annyit, mint ellenfelei, akik szenvedtek az elülni nem akaró porban. Latvala is egy ilyen helyzetben szerzett defektet.
„Nagyon jó hétvégét teljesítettünk, de három rossz verseny után nem akartam elhinni az eredményt, amíg a célban nem voltunk” – mondta Loeb. „Mikko sok pontot szerzett, így közel vagyunk a bajnokságban.”
Dani Sordo nem tudta megismételni a Német- és Francia-ralin elérd dobogós eredményeit, többek között azért, mert azokkal szemben a Spanyol-rali nem tisztán aszfalton zajlott. Pénteken sokat veszített a MINI versenyzője. A negyedik és a csapattárs, Kris Meeke ötödik helye így is jó egy felkészülés közben lévő csapattól.
A további pontszerző helyeken a gyáriakhoz hasonló autókkal versengő privát pilóták szerezték meg, illetve a tizedik a SWRC mezőny legjobbja, Juho Hänninen lett.
A 2011 Spanyol-rali végeredménye (18/18 szakasz):
1. Sebastien Loeb, Citroën Total WRT DS3 WRC 4óra 5perc 39.3másodperc
2. Mikko Hirvonen, Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +2p 06.9mp
3. Jari-Matti Latvala, Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +2p 32.4mp
4. Dani Sordo, MINI WRT John Cooper Works +3p 24.1mp
5. Kris Meeke, MINI WRT John Cooper Works +5p 15.0mp
6. Mads Ostberg, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +5p 54.2mp
7. Evgeny Novikov, Citroën DS3 WRC +9p 31.8mp
8. Henning Solberg, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +9p 40.1mp
9. Dennis Kuipers, FERM Powertools Ford Fiesta RS WRC +11p 13.8mp
10. Juho Hanninen, Skoda Fabia S2000 +13p 49.2mp
A részletes eredményekért kattintson erre a linkre
A világbajnokság állása a Spanyol-rali után:
Pilóták
1. S. Loeb 222 pont
2. S. Ogier 214 pont
3. M. Hirvonen 193 pont
4. J-M. Latvala 146 pont
5. P. Solberg 110 pont
6. M. Östberg 70 pont
7. D. Sordo 57 pont
8. M. Wilson 53 pont
9. H. Solberg 44 pont
10. K. Räikkönen 34 pont
Konstruktőrök
1. Citroën 397 pont
2. Ford 351 pont
3. M-Sport Stobart 145 pont
4. Petter Solberg WRT 98 pont
5. FERM WRT 44 pont
6. Team Abu Dhabi 42 pont
7. Munchis Ford WRT 38 pont
8. Monster WRT 19 pont
9. Van Merksteijn Motorsport 16 pont