A 2011-es idényből már csak két futam van hátra, így a különböző statisztikák egyre hűebben tükrözik az idei teljesítményeket, eredményeket.

A német Sport1 most arra hívta fel a figyelmet, hogy a 2010 elején hároméves kihagyás után visszatért Michael Schumacher egy szempontból már az élen áll, idén a rajtok után, az első körben ő szerezte a legtöbb pozíciót, szám szerint 42-t. Mögötte a listán a Toro Rossó-s Sebastien Buemi és a sauberes Kobajasi Kamui dobogós.

Az F1Fanatic blog más érteket számít, 27-et, ez átlagosan 1,59-os előrelépés az első körben, de a végeredmény nem más, így is Schumi a legnagyobb ugró – ha nem számítjuk az állandóan a mezőny legvégéből induló, így könnyen előrébb lépő sereghajtókat -, Buemi pedig szintén a második.

A 2010-ben még csapattársától, Nico Rosbergtől alaposan kikapó hétszeres bajnok kezd formába lendülni, igaz, a saját érdemeit már nem először hangsúlyozó Rosberg szerint azért még mindig ő a gyorsabb:
 
„Ha megnézzük, kinek van több pontja, akkor az én vagyok. Ha megnézzük, általában ki van előrébb a futamokon, az is én vagyok. Nem igaz, hogy ő lenne a gyorsabb a versenyeken. Igen, a futamon közelebb van, mint az időmérőn, de az nem igaz, hogy gyorsabb” – szögezte el a 26 éves német.

„Schumacher javul, de senkit nem izgat, mert nincs versenyképes autója. Remélem, jövőre más lesz a helyzet. Akkor megláthatjuk, mire képes az elejétől” – hívta fel a figyelmet a Mercedes szerepére a háromszoros bajnok Niki Lauda.

Az egykori McLaren- és Ferrari-munkatárs, ma az alsóbb kategóriákban igen sikeres Epsilon Euskadi csapatot vezető Joan Villadelprat a spanyol El Paísban ugyancsak a Mercedes helyzetére mutatott rá.

„Sokan elemezgetik a Ferrarit, azt, hogy egy ilyen szintű csapattól elfogadhatatlan, amit nyújtanak. Szerintem viszont van nehezebb eset is, a Mercedes. 2012 már a harmadik idényük lesz, egy vagyont fektettek be, a fejesek nem fognak további milliókat ölni a csapatba, ha nincsenek eredményeik. Egy ilyen prémiummárka csakis a győzelemért küzdhet, ami jelenleg viszont nem valós célkitűzés. A Mercedes nem engedheti meg magának, hogy a középmezőnnyel kerüljön egy kalap alá.”