A Volvo csökkentette leginkább az utóbbi időszakban járművei szén-dioxid-kibocsátását – derül ki a az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség elemzéséből.
Az immár hatodik éve megjelenő kiadvány mindig az előző év – így most a 2010-es – autóeladásait vizsgálva állapítja meg az egyes márkák besorolását. Az EU-ban eladott új autók széndioxid-kibocsátása, illetve üzemanyag-fogyasztása összességében, átlagosan 3,7 százalékkal csökkent 2010 során, így új autók esetében az átlagos szén-dioxid-kibocsátás jelenleg 140 gramm/kilométer.
2010-ben Európa legnagyobb autógyártói átlagosan 2-6 százalékkal csökkentették modelljeik széndioxid-kibocsátását. A Volvo ehhez képest kiemelkedő 9 százalékos csökkenést ért el, amely egyértelműen a főként 1,6-os dízelmotoron alapuló DRIVe modellek értékesítésének növekedésének köszönhető.
A csökkenés mértékét tekintve a Volkswagen a második 6,2, illetve a General Motors a harmadik, 6 százalékos eredményével. A Mazda és a Honda esetében viszont – minimális – növekedést mértek.
2010-ben az előző évekhez hasonlóan a Fiat márka áll az élen az eladott autók átlagos szén-dioxid-kibocsátása tekintetében. A Fiat esetében az átlag 126 g/km, ami 3,5 százalékkal jobb, mint a 2009-es 130 g/km. A Toyota a második 130 g/km, a Peugeot és Citroënt összefogó PSA a harmadik 131 g/km értékkel.
A Volvo ebben a tekintetben csak 14., ezért is tudott ekkora csökkenést elérni, hiszen 2009-ben még 173 g/km átlagos érték jellemezte a márkát, ezt javították 157 g/km-re.