Másokhoz hasonlóan a ferraris Felipe Massa is szimulátoros munkával készült fel a hétvégi Indiai Nagydíjra, az ismeretlen terepre. A brazilnak tetszik a pálya, de tart is a versenytől, ugyanis a Pirelli lágy mellett a vörös autóknak az idény első felében komoly gondokat okozó kemény gumikeverékét szállítja.
„Az Indiai Nagydíjra való felkészülés során egy napot töltöttem a szimulátorban, hogy általános benyomást kapjak a pályáról és beszereztem a 2011-es F1-es videojátékot is, amelyben ott van ez a pálya is, szóval nagyjából képet kaptam, tudom, hol vannak a kanyarok.”
„Az első benyomások alapján jó pálya, kicsit hasonlít a legutóbbi helyszínre, Jongamra abban, hogy van hosszú egyenese és sokféle különböző kanyarja a nagyon gyorstól a lassú hajtűkig és szintkülönbségek is vannak. De itt véget is érnek a hasonlóságok, mert itt sokkal melegebb lesz a hétvégén és azért is, mert a lágy és a kemény gumit kapjuk a Pirellitől, ami a korábbiak alapján nem az ideális az 150 Italia számára. Remélem, hogy javultunk ezen a téren és jó eredményt érhetünk el” – magyarázta Massa.
A 2009-ben a Hungaroringen súlyos balesetet túlélő brazilt az elmúlt időszakban történt motorsport-tragédiák, az indycaros Dan Wheldon és a MotoGP-s Marco Simoncelli halála is foglalkoztatta, ezekkel kapcsolatban is elmondta véleményét.
„Jelenleg csak a Marco Simoncelli és Dan Wheldon családjára és barátaira tudok gondolni. Úgy tűnik, a tragédiák csokorban jönnek. A MotoGP-balesetről vasárnap reggel otthon értesültem ? hihetetlen volt, sokkolt a dolog.”
„Simoncelli nagyszerű srác volt, óriási tehetség és igazi egy karakter a motorversenyzés világában. A barátom, Dan Wheldon halála után ilyen hamar egy újabb szörnyűség, hihetetlen, hogy egy héten belül megtörténhetett. Természetesen mi, versenyzők mindig tisztában vagyunk a kockázattal, amikor a pályára lépünk. De verseny közben nem gondolunk ilyesmire, csak nyomjuk, néha talán túlságosan is. Azonban ezzel együtt is szörnyen megrázó, ha ilyesmit látunk, eszünkbe juttatja a veszélyt.”
„Mivel nincs motorversenyzési tapasztalatom, Simoncelli balesetéről nem tudok nyilatkozni, de Dan esete kapcsán remélem, hogy ez felrázza az IndyCart, hogy javítsanak a biztonságon, pont úgy, mint az 1994-es imolai verseny (Ayrton Senna halálos balesete) után történt az F1-ben. Sopánkodni, másokat hibáztatni nincs értelme, ehelyett higgadt elemzésre és reakcióra van szükség a sportág szervezői részéről.”
„Az Indynél a pályák jellegét és az autók számát figyelembe véve talán meggondolhatnák a fedett pilótafülkék alkalmazását, de ez csak egy ötlet, az egész biztonsági csomagot felül kell vizsgálni” – mondta a pilóta, akinek két évvel ezelőtti balesete után már szintén felmerült a cockpit beborításának ötlete.