Noha még két verseny hátra van az idei Forma-1-es világbajnokságból, csütörtökön az FIA Forma-1-es bizottságának genfi tanácskozásán nagyon sok vitás kérdésben döntés született a 2012-es szezont illetően.
Frank Tamás, a Hungaroring Sport Zrt. alelnöke a versenyszervezők egyik képviselőjeként részt vett a ülésen, és elmondta, egyelőre a versenynaptárban maradt a Bahreini és a Koreai Nagydíj, valamint engedélyezték jövőre a névváltoztatást három istállónak. Több kérdésben – a Q3-as szabályok, illetve a kipufogógáz újrahasznosítása – elhalasztották a döntést.
„Számos kérdésben megállapodásra jutottunk, így például elfogadtuk a három csapat névváltoztatási kérelmét, így jövőre a Lotus Renault GP szimplán Lotusként, a Team Lotus team Caterhamként, míg a Virgin Racing Marussiaként fog rajthoz állni. Egyelőre a versenynaptárban maradt a Bahreini és a Koreai Nagydíj, ám végleges döntés decemberben várható” – fogalmazott Frank Tamás.
Frank elmondta, hogy a Q3-as szabálymódosításhoz nem tartották elegendőnek, hogy a Pirelli a kvalifikáció harmadik szakaszába jutó csapatoknak egy plusz garnitúra abroncsot adjon, mivel a jelenleg érvényben lévő szabályok lehetőséget adnak arra, hogy egy pilóta ne teljesítsen mért kört a Q3-ba, így itt további egyeztetések szükségesek.
„Az FIA Technikai Bizottsága mindenképpen szeretné eltörölni a kipufogógázok újrahasznosítását, míg az élcsapatok ezzel nem értenek egyet. Mivel ebben az esetben konszenzusra van szükség a szabálymódosításhoz, további megbeszélések várhatóak ez ügyben az Abu-Dzabi Nagydíj ideje alatt” – jelentette Genfből Frank az ülés után.
A Hungaroring alelnöke azt is elárulta, hogy az idei pontrendszer a következő szezonra is megmarad, ugyanakkor elfogadták a 2012-es szezon versenyszabályait, és több újítás bevezetése is felmerült.
„Felvetődött a tanácskozáson, hogy a versenyhétvégén szabálytalankodó pilóták büntetőpontokat kapjanak, hasonlatosan a hazai közúti közlekedésben használtakhoz, és bizonyos ponthatár elérése esetén szankcionálnánk azt. Ugyancsak javaslat született arra, hogy a nézők minél jobb kiszolgálása érdekében még jobban különböztessük meg a csapattársakat egymástól, például nagyobb rajtszámokkal, az autóra szerelt kamerák eltérő festésével. Mindkét esetben természetesen további egyeztetések várhatóak” – tette hozzá.