Valahogy az a szokás alakult ki a kisteherautó-gyártók körében, hogy az elöregedett, hamarosan leváltásra kerülő modelleket rémisztően ronda, hatásvadász hűtőmaszkkal és fényszórókkal küldik végső rohamra az utód érkezése előtt. Példák a közelmúltból: Toyota HiAce, Citroen Jumpy, Renault Master:

kifuttatás előtt mindig meglepő arcot szoktak kapni a kisteherautók

kifuttatás előtt mindig meglepő arcot szoktak kapni a kisteherautók

kifuttatás előtt mindig meglepő arcot szoktak kapni a kisteherautók

Az Iveco nem is egy, hanem két lépcsőben kozmetikázta szerény, pofás teherautóból Geronazo Máriává a Dailyt. Az első változás:
A két előd

A két előd

És íme az új Daily:
3,2-től 7 tonnáig terjed a skála

3,2-től 7 tonnáig terjed a skála

Persze ebben a kategóriában, a 7,5 tonna alatti teherautók mezőnyében másodlagos a kinézet, a lényeg a teljesítmény és a gazdaságosság.

A csúcsmodellben az FPT Industrial új, 3,0 literes Euro 5 dízelmotorja szolgál, amely a kategóriájában vezető, 205 lóerő (150 kW) teljesítményt és figyelemre méltó 470 Nm-es nyomatékot biztosít. Ezt a teljesítményt kétlépcsős turbófeltöltő rendszerrel éri el a gyártó, amely az első és a másik feltöltési lépcső között egy közbenső töltőlevegő-visszahűtőt is tartalmaz, ami jelentős előnyöket biztosít a hatékonyság és a teljesítmény terén. A közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendező rendszerrel szerelt motor piezoelektromos befecskendezőkkel optimalizálja az égési folyamatot, valamint csökkenti a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást.

A 3 literes dízelmotor két további teljesítménnyel kapható: 170 lóerő (125 kW) teljesítményű, 400 Nm nyomatékú változatban változó geometriájú turbófeltöltővel, valamint 146 lóerő (107 kW) teljesítményű, 350 Nm nyomatékú verzióban, amelyben állandó geometriájú turbófeltöltő található megkerülő szeleppel. Mindkét változat megfelel az Euro 5 károsanyag-kibocsátási szabványnak.

A földgázüzemű Natural Power változat 136 lóerős (100 kW), de itthon ebbe nem sok helyen lehetne tankolni.

Az FPT Industrial új 2,3 literes motorjának legnagyobb nyomatéka 350 Nm-re nőtt, de a motor 106 lóerő (78 kW) teljesítményű, 270 Nm nyomatékú, illetve 126 lóerő (93 kW) teljesítményű, 320 Nm maximális nyomatékú változatban is elérhető. Az új 2,3 literes, Euro 5 besorolású motorok Start & Stop rendszerrel és váltásesedékesség jelzővel (GSI), továbbá új hatsebességes váltókkal is kaphatók, amelyeknek köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás akár 10%-kal csökkenthető.

A kabin is fejlődött; muszáj neki, ha az új Movano és Master vagy a Crafter és Sprinter fülkéjétől akar elhódítani vállalkozó- és sofőrszíveket

A kabin is fejlődött; muszáj neki, ha az új Movano és Master vagy a Crafter és Sprinter fülkéjétől akar elhódítani vállalkozó- és sofőrszíveket

Az új Daily nappali menetfényt és kanyarkövető funkcióval rendelkező új ködfényszórót kapott, a biztonsági felszereltség része az ESP 9 rendszer legújabb generációja. Az ESP 9 rendszerben az aktív érzékelők és az ABS, az EBD, az ASR (kipörgésgátló), az MSR (motorfék-szabályzó), a Hill Holder (visszagurulás-gátló) és a LAC (aktív terhelés vezérlő) funkciókon kívül olyan új szolgáltatások is megtalálhatók, mint a HFC (a fékezés közbeni fékerővesztés hidraulikus kompenzálása), az RMI és ROM (borulásgátló rendszerek), és a TSM (vontatmány-stabilizátor).

A járműkabint kényelmi szempontból is fejlesztették, új színekben rendelhető a belső kárpit, fejlődött a sebességváltó, az ülések és a pedálok ergonómiája is.

Több mint 7000 lehetséges kombináció állítható össze a különböző alvázakból, motorokból, tengelytávokból és karosszériaváltozatokból. Az új Daily továbbra is 3,2-7,0 t legnagyobb megengedett össztömeggel kerül forgalomba, így akár 4,7 tonnás hasznos terhelhetőség is elérhető. A 17,2 m3-ig terjedő raktérfogatnak és a nyolc különböző változatnak köszönhetően a furgon modellek kategóriájuk vezetői.