Ugyan a Forma-1-es csapatok és pilóták pénteken próbálhatják ki először az indiai aszfaltot, a versenyre való felkészülés már közel egy éve tart. Mire a verseny vasárnap elkezdődik, addig a Mercedes GP egymillió szimulációs adatot gyűjt össze, így valójában nem a nulláról kell elkezdeni mindent.

A csapat utazások szervezésével foglalkozó részlege már tavaly decemberben felkereste a környéket, röviddel ezután a hotelfoglalások is megtörténtek. A logisztikai csapat általában kilenc hónappal a verseny előtt tesz látogatást egy pályán, hogy megtervezhesse a garázsok kialakítását, az útvonalakat és a tároló helyiségeket.

Jellemzően egy verseny előtt hat héttel lehet elkészíteni a részletes digitális térképet a helyszínről az FIA adatai alapján. Mivel az utóbbi években az új pályákon az utolsó pillanatig dolgoztak, és ez alól az Indiai Nagydíj sem kivétel, részletes digitális térkép ezúttal nem készülhetett. Az alapbeállításokra koncentráló szimulációk múlt héten persze így is elkezdődtek.

Egy pálya alapvető karakterisztikája egyszerű, kétdimenziós térkép alapján is megállapítható. Az olyan tényezők, mint a leszorítóerő nagysága, a fék- és G-terhelés a pálya geometriájában rejlenek, az első alapszimulációk már támpontot adnak arról, hogy milyen irányba érdemes elindulni. Az első szimulációk alapján az autók 65 százalékban padlógázzal mennek majd, a leghosszabb ilyen szakasz 14,5 másodperces lesz a hármas és négyes kanyar között. A 285 km/órás sebességet három ponton is túllépik a pilóták, a maximális erőhatás 4 G-s lesz.

A részletes térkép nélkül csak barátkozni lehet a pályával, mert nincsenek adatok a huplik és kerékvetők elhelyezkedéséről, amelyek jelentősen befolyásolják a felfüggesztések beállításait. A csapat általában száz kört (közel két versenytávot) csinál végig a szimulátorban, különböző üzemanyag-mennyiségekre és tapadásra programozva. A csapat stratégiai szimulációkat is végez, hogy egy-egy bokszkiállásos döntésnek milyen kimenetelei lehetnek.

A pilóták számára az egész hétvége folyamatos tanulást jelent, mert a tapadási viszonyok alakulásával folyamatosan változik a pálya. A Mercedes szerint a várható köridők nagyban függnek az aszfalt minőségétől és a Pirelli gumik teljesítményétől: 1:25 körüli idő 218, 1:30 körüli 205 km/órás átlagsebességnek felel meg.