A 2010-ben bemutatkozott újonccsapatok közül kezdettől fogva a Team Lotus volt a legversenyképesebb, a maláj-brit alakulat a Virgin és a HRT előtt járt, de a régi csapatokhoz való felzárkózásuk máig nem sikerült. A veterán Jarno Trulli szerint már nem kell sok, 2012-ben tényleg ott lehetnek majd.

„Ha megnézzük az eredményeinket, nincs szükségünk ugrásra, inkább csak kis lépés kell. Az előttünk lévő autók egy kicsit gyorsabbak nálunk, a mögöttünk lévők lassabbak, lépésenként kell haladni” – szögezte le Indiában az olasz.

A Lotus a két másik kicsihez hasonlóan idén nem használta a KERS-t, de 2012-ben – a Virginnel és a HRT-vel ellentétben – már ott lesz az autójukban a berendezés a Renault motorja és a Red Bull sebességváltója mellett, így valóban esélyük lehet az említett lépés megtételére.

Jövőre már az alkalmankénti pontszerzést tűzte ki célul a csapat, idén pedig mindent megtesznek azért, hogy megőrizzék a konstruktőri versenyben a 10. helyet, ez ugyanis a Concorde Agreement bonyolult rendelkezései szerint 22-23 millió dollárral többet ér, mint a 11. hely. Indiában épp ezért nem kockáztattak, nem ültették az autóba a helyi pilótát, Karun Chandhokot.

„A csapat igyekszik a jövő szempontjából a lehető legjobb helyzetbe kerülni. Természetesen nagyon sokat fektetünk a jövő évbe, hogy megtehessük a lépést, ezért nem engedhetjük meg, hogy kicsússzon a 10. hely a kezünkből, ezért is nem kapott lehetőséget Karun. De erről nem nekem kell nyilatkoznom” – mondta a veterán, aki a Német Nagydíjon idén már átadta a helyét egyszer az indiai tartalékosnak.

A Lotus jó formáját egyébként az Indiai Nagydíj első edzése is bizonyítja, Trulli csak néhány tizeddel volt lassabb a Sauber, Toro Rosso és a Williams idejénél.