A Forma-1-es pilóták szerdán és csütörtökön mind testközelből is felmérték az Indiai Nagydíjnak otthont adó vadonatúj Buddh pályát, és úgy tűnik, az első benyomások egyöntetűen pozitívak. Mindenki méltatja a vonalvezetést az emelkedőket, a kanyarokat, úgy látják előzni is lehet majd.
Mindössze két dolog árnyékolja be a sikert, egyrészt a frissen befejeződött építési munkálatok miatt borzasztóan poros a helyszín, a másik problémát pedig az elmúlt két napban többször is előfordult áramkimaradások jelentik.
„Nagyon érdekesnek tűnik a pálya, különösen az utolsó szektor, ami különleges és gyors, jól lehet végigvinni rajta a sebességet. Az új pályáknál általában mindig jobbnak találjuk a valóságot a szimulációnál, remélem, a holnapi első edzésen jó benyomásunk lesz. Indiában is most járok először, mindig érdekes felfedezni egy új országot, új kultúrában, új közönség előtt látni a Forma-1-et. Reméljük, jó műsort adunk majd az embereknek vasárnap!” – mondta Fernando Alonso.
„A pálya jó, nagyon jó. Kreatívan alkották meg, sokféle kanyar van. Az is nagyon tetszik, hogy különböző helyeken különböző a szélessége. Ez számunkra jó, több lehetőségünk van, még ha épp nem is küzdünk, akkor is észnél kell lenni az íveket illetően, szóval jó. Csak annyi a gondom, hogy egyelőre nagyon poros, de ez drasztikusan javul majd, miután vezetünk, eső nem lesz, ami jó. Rendes tapadás, jó versenyív lesz vasárnapra, de majd meglátjuk akkor, milyen is az újszerű ív” – magyarázta a Red Bull-os Mark Webber.
Jarno Trulli is a port emelte ki: „A pálya maga egész jónak tűnik. Örülhetnek, hogy ilyen pályájuk van itt Indiában, jó ez a helyi motorsport jövője szempontjából is. A nagy kérdés a por. Körbebicikliztem a pályán és nagyon poros volt. Remélem ma és holnap reggel sikerül letakarítaniuk, aztán majd meglátjuk, mennyit javul a hétvége során.”
Michael Schumacher szintén méltatta az ötletes és újító vonalvezetést és megkockáztatta, hogy a Mercedesnek jó hétvégéje lehet a Buddhon.
„Szerintem szép munkát végeztek, izgalmasnak látszik. Láttam, ahogy körbement a biztonsági autó, feltűnt, hogy mekkora szintkülönbségek vannak. Akadnak beláthatatlan részek is, ami kihívást jelent számunkra és vannak lassú és gyors kanyarok is, jól lehet előzni. Jó keverék. Újszerű elképzelés, hogy az előzések segítésére a kanyarok bejáratát szélesre vették, hiszen általában egy íven védekezünk, de ha egy kicsit elrontjuk, aki kívülről veszi, az jó esélyt kap az egyenesen. Jó taktikai lehetőségek vannak itt az előzésre.”
„A pályák jellegén is múlik, hogy megyünk, talán lehet esélyünk rá, hogy a 7-8. helynél előbb is végezzünk. Hogy őszinte legyek, ez a pálya talán egy kicsit kedvez nekünk.”
Jenson Button is egyetértett a többiekkel az előzéseket illetően:
„A szimulátoron olyan 80 kört mentem és úgy érzem, jó irányba mentünk a beállításokkal. A pálya is tetszett, de így a valóságban látva főleg igazán jó, élvezetes lesz rajta versenyezni. Eltart majd pár órát, míg normálisan letakarítják, de a vonalvezetést igazán jól eltalálták. Majd holnap kiderül, de egyelőre úgy látom, hogy a kanyarbejáratok jó előzési lehetőségeket nyújthatnak. A gyors kanyarok is jók lettek, nehezek, de ezt élvezzük, ezért kellenek az ilyenek. A séta alatt a szintkülönbségek is látványosak voltak, ott van például a 3-as kanyar bejárata, vakon közelítjük meg az emelkedőn, nagyon izgalmas!”
A bevezetőben említett áramszünetek már szerdán kínos pillanatokat okoztak az Indiai Nagydíját felvezető sajtótájékoztatón, ahol egyszer csak elsötétült a terem, és a pilóták képviseletében jelen lévő Michael Schumacher, Adrian Sutil, Rubens Barrichello, Felipe Massa, Jarno Trulli és Narain Karthikeyan csaknem egy percen át ült a sötétben.
Természetesen a folyamatos áramellátás nem is a sajtótájékoztató szempontjából a legfontosabb, a versenyhétvége lebonyolítását és közvetítését veszélyeztetheti elsősorban a jelenség.
„Remélem, pénteken végig lesz áram” – tréfálkozott Barrichello.
„A hoteltől száz méterre már a valódi Indiát látjuk, ilyen éles ellentétet még sehol sem tapasztaltam” – jelentette ki a német Timo Glock.