Az Opelnek a harmadik negyedévben újra veszteséget kellett elkönyvelnie, hiába nőtt az eladott gépkocsik száma. Az anyavállalat General Motors szerdai közlése szerint a csoport európai érdekeltségénél – ami gyakorlatilag az Opelt és a brit „testvért”, a Vauxhallt foglalja magában – 292 millió dollár volt az üzemi veszteség, igaz egy évvel korábban ennél jóval több, 559 millió dollár volt a mínusz.

Pedig a második negyedév már reménykeltő volt, mivel az évekig tartó veszteségek, a fájdalmas átalakítások és többezer munkahely megszüntetése után már nyereséget tudott felmutatni a társaság a második negyedévben: a működési eredmény 100 millió dollár volt, míg egy évvel azelőtt 200 milliót tett ki a veszteség.

A bevétel a harmadik negyedévben 2,6 milliárd dollárral 36,7 milliárdra növekedett, július-szeptember között 279 ezer Opelt és Vauxhallt adtak el, tavaly ugyanebben az időszakban 273 ezret.
A társaság vezetése már korábban jelezte, hogy az év vége felé problémák lehetnek a kereslet lanyhulása miatt. A napokban ezt megerősítette az Opel vezérigazgatója, aki arra számít, hogy a piac érezhetően zsugorodni fog. Karl-Friedrich Stracke szerint az európai adósságválság elbizonytalanítja a fogyasztókat, s ez az autóipart különösen érzékenyen érinti.

Az Opel legnagyobb külföldi gyárában, a spanyolországi Zaragózában szeptemberben volt már rövidített munkaidő, s az idén még további tizenöt napon tervezik lerövidíteni a munkaidőt, és már 2012-re is beiktattak 46 ilyen napot.

Az Opelnél 2010 elején kezdődött meg a kemény takarékossági kurzus azért, hogy ismét nyereségessé váljon a vállalat. Bezárták az antwerpeni gyárat, és Európa szerte nyolcezer fős leépítést határoztak el. Volt idő, amikor még az Opel eladása is szóba került, de végül az anyavállalat, a General Motors megtartotta az európai márkát, sőt áldozott is a cég fejlesztésére. Ebbe a sorba tartozik a szentgotthárdi Opel-gyár bővítése: az új üzem alapkövét idén áprilisban rakták le. Az 500 millió eurós beruházás 2012 végére valósul meg.

Forrás: MTI