F1: Hamiltoné az első indiai edzés 1
F1: Hamiltoné az első indiai edzés 37 A délelőtti szabadedzéssel ma  kezdetét vette az első Indiai Nagydíj a Buddh pályán. A délelőtti gyakorlás nagy részében úgy tűnt, hogy a Red Bullé lesz az első „menet”, de a mclarenes Lewis Hamilton az utolsó pillanatban az élre ugrott.

A pálya a tegnapi véleményekkel összhangban borzasztóan poros volt, a napfény alig-alig tört át a porból és füstből álló szmogon, de ahogy egyre több kört tettek meg az autók a pályán, tisztult a versenyív és drasztikusan – az elejétől a végéig bő 10 másodpercet – javultak a köridők.  

Az elején a pályára tévedt kóbor kutyák miatt leállást követően sem volt eseménytelen az edzés, a csúszós aszfalton szinte nem is akadt versenyző, aki ne hibázott volna valahol, bőven bejáratták a bukótereket is. Komolyabb baleset szerencsére csak egy történt, Jaime Alguersuari szűk tíz perccel a vége előtt csúszott ki, és bár próbált menteni, a Toro Rosso hátulját a korlátnak csapta. A spanyolnak nem esett baja, de az autó hátuljára javítás vár.

Nem ő volt az egyetlen, aki nem jutott ez edzés végéig: Fernando Alonso alig 4 kör után búcsúzott, a Ferrarival motor- vagy sebességváltó-hiba miatt kellett félrehúzódnia, így az utolsó helyen zárt.

A williamses Pastor Maldonado autójában szintén megadta magát a motor, a venezuelai öt perccel a vége előtt szállt ki.

Alguersuari és Maldonado pálya szélén álló autói miatt az utolsó 10 percben végig lengették a sárga zászlókat, úgy tűnt, már senki nem fog javítani, de az utolsó körön Lewis Hamilton még belehúzott, a pálya utolsó szektorában a sauberes Sergio Perez szélárnyékát kihasználva egy 1:26-os időt hozott. Kérdéses azonban, hogy szabályos volt-e a kör, ugyanis míg a hivatalos időmérő rendszer és a LED-es elektromos „zászlók” szerint már szabad volt a pálya, a marshalok közül néhányan még lengették a sárgákat.

Hamiltont és Perezt is beidézték a versenybírók. Akár szabályos volt azonban a kör, akár nem, a tényt nem befolyásolja, hogy a McLaren látszólag ezen a hétvégén is bírhatja a Red Bull tempóját.

A Ferrariról egyelőre nem lehet tippelni Alonso kiszállása miatt és mert Felipe Massa elsősorban egy új első szárnnyal kísérletezett – amely egyébként igen extrém módon hajlott, konyult a pályára, néhol súrolta is az aszfaltot.

Jó hír a Mercedesnek, hogy Michael Schumacher korábbi jóslata állni látszik, az ezüst nyíl tényleg erős lehet a Buddh pályán.

Indiai Nagydíj, 1. szabadedzés, Új-Delhi, 2011.10.28.