Frappáns ajándékkal készül negyvenedik születésnapjára a BMW M GmbH. A legsportosabb BMW-ket építő részleg limitált szériás M3-ast dob piacra. A rossz hír, hogy a Competition Editon csak a BMW M legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban vehető meg.

Így ünnepel a BMW sportrészlege 1
Így ünnepel a BMW sportrészlege 19


A mindössze 40 darabban készülő kupé 81 060 dollárba kerül, vagyis 21 000 dollárral drágább, mint a hagyományos változat. Mit adnak a 30 százalékos felárért? Egyfelől egyedi külsőt, amely a különleges ezüstmetál színnek, a fekete hűtőrácsoknak és fekete króm veséknek, valamint fekete GTS felniknek köszönhető.

Az évfordulós járgányhoz fekete bőrbelső jár, amelyet ezüstös varrás tesz még különlegesebbé. A díszítés az ülések mellett az ajtókon, a tetőkárpiton, a könyöklőn is feltűnik. A kormány Alcantara borítású, miközben a fő díszítőelemek karbonból készültek. Szintén az egyedi modellt jelzik a küszöbdíszek és az M Power felirattal ékesített kézifékkar.

Az említett 19 colos keréktárcsák és a hozzájuk tartozó gumik mellett az autó stabilitását a karosszériát 10 milliméterrel alacsonyabbra engedő Competition futómű is javítja. Módosult továbbá az aktív futómű hangolása az M Dynamic módban.

A motor azonban változatlan, 4,0 literes V8-as 420 lóerős teljesítménnyel, ami a legtöbb autóvezetőnek bőven elég arra, hogy versenyzőnek érezhesse magát.

A dolog egyetlen szépséghibája, hogy 1972-ben alapították a BMW M divíziót, amely nevét a Motorsport szócskából kapta. Sebaj, ősztől már a 2012-es modellek készülnek, csak így kicsit nyakatekert az évforduló. Igaz, ez lehetőséget ad, hogy jövőre újabb különlegességet készítsen a cég.