Igazi sikersztori a Passat CC, a négy éve bemutatott négyajtós kupéból 270 ezer darab kelt már el. A Phaetonnal ellentétben ezúttal a Volkswagen ügyesen mozdult rá a tehetősebb vevőkre. Azért, hogy érdeklődés továbbra is megmaradjon, műszaki és optikai frissítéssel folytatja az eredetileg négyszemélyesnek tervezett kocsi.
A formatervezők természetesen nem nyúltak az alapvető formához, de az orr-, illetve farrész átrajzolásával egészen új karaktert adtak az autónak. Elől kevésbé agresszív a megjelenés, helyette inkább a prémium vonalat erősítette a VW a több króm alkalmazásával.
Újak a fényszórók, a hűtőmaszk, a motorháztető és a lökhárító is. Hátul vége az autóhoz egyáltalán nem illő bazári lámpáknak, a kerek formák helyett szögletes alakzatokból építkezik az immár LED-es fénydoboz, de cserélték az ütközőt is.
Igyekeztek az utastérben is fokozni a minőségérzetet a tervezők, ennek ékes jele, hogy a középkonzol felső részén analóg órát helyezetek el. Emiatt a korábban ott tanyázó vészvillogó-kapcsolónak költöznie kellett, de megváltozott a szellőzés- és klímairányítás panelje is. A kényelemet a masszázsfunkcióval is ellátott szellőztetett ülések fokozhatják.
Ezentúl minden modellben széria a bi-xenon fényszóró, ugyanakkor számos új elektronikai segédeszköz jelent meg a kínálatban. Így már a Passat CC-hez is kérhető holttérfigyelő-rendszer, automatikus fényszóró-vezérlés, illetve kamera alapú közlekedésitábla-felismerés.
Nem változott ugyanakkor a típus motorkínálata, továbbra is két dízel-, illetve háromféle benzinmotorral kapható. A 2,0 literes TDI 140, illetve 170 lóerős változataival rendelhető a Passat CC, míg benzines oldalon az 1,8-as (160 LE) és 2,0 literes (210 LE) turbómotorok mellett továbbra is elérhető a 3,6-os V6-os motor is, 300 LE teljesítménnyel.
Az új Volkswagen Passat CC világpremierjét a Los Angeles Auto Show-n tartják november második felében. A piaci bevezetésre azonban jövő évig várni kell, Európában indul 2012 februárjában.