A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es bizottsága a múlt csütörtökön Genfben ülésezett, ahogy egyéb programpontok megtárgyalása mellett három csapat névváltoztatási szándékáról döntött.

Az ülés után kiszivárgott híreket a hétvégén hivatalosan is megerősítette az FIA, biztossá vált, hogy a Tony Fernandes-féle Team Lotus jövőre Caterham F1 Team, a Marussia Virgin Racing 2012-től Marussia F1 Team lesz, míg a Lotus Renault GP ugyan megtartja a mai nevét, de az kasztni neve – és valójában ez a lényeg – a tulajdonosként már két éve kiszállt Renault-ról Lotusra változik.

Az utóbbi csapatnál azonban érdekes kérdés, hogy a jelenleg csak szponzorként szereplő Group Lotus vajon miért adja a nevét a részvétele nélkül épült járgányhoz – az enstone-i központban ugyanis a luxemburgi Genii Capital tulajdonában van minden.

A veterán szakújságíró, Joe Saward egy friss blogbejegyzésében kínál magyarázatot: szerinte a Genii-főnök Gerard Lopez hamarosan át- és megveheti a Protonon keresztül maláj állami tulajdonban lévő sportkocsi-gyártó Group Lotust.

A cégre korábban Fernandesnek is fájt a foga, ezért is indította el csapatát 2010-ben Lotus Racing néven, de a hazai politika ellene dolgozott, így az autógyár az egyébként sokak által amolyan kóklernek tartott, erőn felüli terveket dédelgető Dany Bahar vezetése alá került. Fernandes végül a Caterhammel kárpótolta magát, így ejti is a Lotus nevet.

Saward arról ír, hogy a korábban a svéd Saab megvásárlásával is kacérkodó Lopez már igazgatótanácsi tagságot kapott a Group Lotusban, a Genii emberei pedig az elmúlt hetekben a cég hetheli központjában végeztek könyvvizsgálatot és elemzéseket, így a logikus folytatás az lehet, ha a Forma-1-es csapat mellett annak névadója is a luxemburgi cég kezébe kerül hamarosan.