Míg 2010-ben a szezonzáró Wales-rali egyfajta csendes levezetése volt a szezonnak, addig idén mindennél nagyobb izgalmakat ígér a hétvégi verseny. Idén ugyanis még nem dőlt el az összes cím sorsa, a Citroën ugyan már begyűjtötte a konstruktőri bajnoki címet Spanyolországban, de az egyéni bajnokság még nyitott.

Ezúttal ugyanis ezen az utolsó ralin dől el, hogy Sebastian Loeb megszerezi-e sorozatban nyolcadik bajnoki címét vagy Mikko Hirvonené lesz a végső dicsőség.

A Brit/Wales-ralit néhány rendhagyó év kivételével 1959 óta a világbajnokság utolsó versenyeként jegyzik. Az 1932-es év óta RAC raliként, majd öt éve Wales-raliként emlegetett verseny a szezon egyik leghíresebb ralija, többek között azért, mert gyakran dőlt el ekkor a világbajnoki címek sorsa.

Például 1998-ban drámai körülmények között Carlos Sainz és Tommi Mäikkinen között.

A hétvégi egy mindent eldöntő rali lesz. A favorit egyértelműen Sebastien Loeb, aki az elmúlt három évben megnyerte a versenyt, de ellenfele, Mikko Hirvonen is jegyez egy győzelmet 2007-ből. A futam előtt nyolc pont az előnye a címvédő citroënesnek a fordossal szemben.

„Ha Mikko nyeri a Wales-ralit, a második helyen kell célba érnem és jó pontokat kell szereznem a Power Stage-en. Az biztos, hogy megpróbálok harcolni vele és nem maradok le. Keményen kell küzdenünk Nagy-Britanniában, tudjuk, hogy nehéz lehet” – matekozott Loeb. Még ha Loeb második is lesz Walesben, Hirvonen világbajnok lehet, ha megnyeri a ralit és legalább második lesz a Power Stage-en is, miközben Loeb nem szerez plusz pontot az utolsó gyorson.

WRC: Hét év után lehet új világbajnok 1
WRC: Hét év után lehet új világbajnok 33


„Nincs más választásom, mint hogy odamegyek és megnyerem a ralit és a Power Stage-et is, hogy bajnok legyek. Ezt kell tennem” – nyilatkozta Hirvonen. „A Spanyol-rali egy nehéz verseny volt, de az aszfaltos utaknak vége, s most már a murva következik, és ennek nagyon örülök. Szeretem a Wales-ralit, nagyszerű verseny és az egyetlen lehetséges eredménnyel a szemeim előtt állok rajthoz” – tette hozzá finn.

Hirvonen 2009-ben hasonló helyzetben csatázott Loebbel, akkor alulmaradt, most azonban nagyobb a tét, lehet, hogy az állásáért versenyez. Ha nem lesz világbajnok, könnyen elképzelhető, hogy lecseréli a Ford. Csapattársának már van szerződése 2012-re, de neki nincs, ugyanakkor Sebastien Ogier szívesen átülne a helyére. A két fiatal szupergyors, míg Hirvonen inkább a megbízhatóságával hozza a jó eredményeket.

Petter Solberg bár nem rúghat labdába a világbajnoki címért folyó harcban, mégis szintén esélyes ezen a versenyen. A norvég pilóta ugyanis 2002-2005 között négyszer is győzelemre vitte akkori autóját, a Subarut. 2003-ban itt szerezte meg a bajnoki címét. Ő mindenkinél jobban ismeri a terepet, s itt igazán számít a tapasztalat. Az utak tapadása az időjárási változások miatt nagyon gyorsan változhat, s aki a legjobban reagál erre, annak van esélye a végső sikerre.

Az eredmény persze nem csak az említett uraktól függ, de a két másik gyári pilóta, Sebastien Ogier és Jari-Matti Latvala teljesítményétől is. Ne feledjük, az utóbbi versenyeken Latvala rendre verte csapattársát és csak utólag adta át a jobb pozíciót neki.  
WRC: Hét év után lehet új világbajnok 34 A raliról

Az idei rali-világbajnokság ismét rendhagyóan rövid volt. A szokásos 15 helyett idén is csak 13 helyszínen járt a mezőny, így lehet az, hogy december helyett november közepén ér véget a szezon. Ennek ellenére Walesben ezúttal is hideg és saras körülmények várhatók, esővel és köddel. Ez a verseny továbbra is a versenynaptár egyik legkiszámíthatatlanabb eseménye. A verseny nagyon nehéz, az utak csúszósak, s akár hó és jég is része lehet a show-nak. 2010-ben már beraktak néhány aszfaltos részt is a raliba (s ez idén is így lesz), de ez alapjában véve továbbra is murvás rali marad.

A 2011-es Wales-rali négy napon át tart, csütörtöktől vasárnapig rendezik a gyorsasági szakaszokat. A 23 gyorsasági szakasz 358,59 km-t tesz majd ki. A rali teljes távja 1883,73 km lesz. Az elmúlt évekhez hasonlóan a walesi főváros, Cardiff ad otthont a rali főhadiszállásának, de a szervizparkot Builth Wellsben rendezik be.

Ilyen körülmények várnak a résztvevőkre:


Az elmúlt évek Brit/Wales-rali győztesei:

2010        S. Loeb (Citroën)
2009        S. Loeb (Citroën)
2008        S. Loeb (Citroën)
2007        M. Hirvonen (Ford)
2006        M. Grönholm (Ford)
2005        P. Solberg (Subaru)
2004        P. Solberg (Subaru)
2003        P. Solberg (Subaru)
2002        P. Solberg (Subaru)
2001        M. Grönholm (Peugeot)
2000        R. Burns (Subaru)
1999        R. Burns (Subaru)
1998        R. Burns (Mitsubishi)
1997        C. McRae (Subaru)

A világbajnokság állása a Katalán-rali után:
Pilóták

1. S. Loeb        222 pont
2. M. Hirvonen   214 pont
3. S. Ogier        193 pont
4. J-M. Latvala  146 pont
5. P. Solberg     110 pont

Konstruktőrök

1. Citroën                397 pont
2. Ford                    351 pont
3. M-Sport Stobart    145 pont
4. Petter Solberg WRT 98 pont
5. FERM WRT             44 pont
6. Team Abu Dhabi      42 pont

(Forrás: Amber PR)