Az előzetes összesítés szerint az előző évek hasonló időszakában tapasztaltakkal szemben idén „nagy a csend” a kgfb-kampány körül – írja közleményében a MABISZ. Hozzáteszi: az érdeklődés és a kötésszám is jócskán alatta maradhat az előrejelzéseknek és a várakozásoknak.
A közlemény idézi Szombat Tamást, a MABISZ gépjármű-biztosítási tagozatának elnökét, aki úgy véli: a kampány felénél járva egyes társaságoknál 30-50 százalékos visszaesés is látszik a tavalyi értékekhez képest, bár a hónap végén még lehetnek meglepetések; elképzelhető, hogy az ügyfelek csak óvatosabbak és még kivárnak.
Az elnök szerint úgy tűnik, mintha az ügyfeleket már nem motiválnák a további váltások, mivel a megtakarítható összeg nagysága a folyamatos díjcsökkenés eredményeként egyre kisebb. A 2010-es kampányban a kgfb olyan díjszintet ért el, hogy alig egy tankolás árából lehet fedezni az egész éves kgfb-díjat, így az ügyfelek már nemigen keresnek másik biztosítót.
Az előrejelzésekkel ellentétben, az eddigi adatok szerint nem bővült tovább az online piac. Új, idei jelenség viszont, hogy a biztosítók többsége honorálja kedvezményekkel az elektronikus kapcsolattartást az ügyfelekkel; emellett rohamosan terjed a kgfb-piacon az éves díjfizetés, ami egyszerűbb és költséghatékonyabb mind a biztosító, mind pedig ügyfelek számára.
A biztosítót váltóknak az elnök azt ajánlja, hogy az online kalkulátorok eredményét mindig ellenőrizzék a szövetség által működtetett Díjnavigátoron, hiszen jelenleg ez az egyetlen eszköz a piacon, amely az összes biztosító minden ajánlatát és az összes elérhető kedvezményt is tartalmazza.
Forrás: MTI