Mi ebben az új?
Az Opel Corsa nem mai csirke. Már a ráncfelvarrás óta is közel egy év telt el, amikor is néhány újdonsággal próbálták meg ismét vonzóvá tenni a kisautót. Akkor a facelifteknél már megszokott módon változott a hűtőmaszk és az első lökhárító kialakítása, megnőtt a hűtőnyílás és szebbé vált a ködlámpa foglalata valamint változott a fényszóró belső kialakítása is.
Az új színek, felnik, kárpitok sem maradhattak el és komolyabb tudású, ötcolos érintőképernyős multimédiás szórakoztató rendszer is került a kocsiba, iPod és USB csatlakozókkal.
Külsőre nem mindennapi képet mutat a metálzöldre fényezett kis Corsa. 17 colos, hófehér felnik, fehér visszapillantó-házak, és az autón végigfutó, dupla csík dobja fel az amúgy már sokszor látott, megszokott kisautóformát.
Helykínálat
Háromajtós létére a Corsa hátsó üléssora sem tartogat kellemetlen meglepetéseket. Persze a lábtértől nem kell csodákat várni, de közel sem vészes a helyzet. A fejtér viszont meglepően nagy, az átlagnál magasabb emberek feje sem fogja összezsírozni a tetőkárpitot. A hátra bejutásnál komoly előnyt jelent, ha van guminő a felmenőink között, és az ülésdöntögető mechanika is lehetne valamivel előzékenyebb. Elől persze minden sokkal szebb, itt egyedül a két ülés közti részt elnézve akad egy kis hiányérzetünk, ide bizony még elfért volna egy könyöklő. Vagy bármi, ami kitölti a két ülés közti üres teret.
Fehércsíkos Corsa mozgásban:
Nem rossz a berendezés sem, de pár baki azért becsúszott. Az egyik legkomolyabb, hogy a frissítésnél kapott érintőképernyős navigációs berendezés a középkonzolon durván térdmagasságba került. Így vezetés közben kényelmetlen nézegetni az ilyen szögben amúgy is rosszul látható kijelzőt. Jobb helye lett volna fent a műszerfal magasságában, ahol a fedélzeti számítógép régies, narancsszínben derengő kijelzője trónol.
Az ülések kényelmesek, és ugyan a belső dizájntól nem kapunk szívdobogást, mint múltkor Klári néni a negyediken, de néhány jóféle extra azért segít, hogy jól érezzük magunkat odabent. Az egyik legmókásabb extra a kormányfűtés, ami ugyan annyira nélkülözhetetlen mint egy mangalica az erkélyre, de ha már van, akkor nagyon lehet neki örülni.
A másik szokatlan extrával a bringások szívét facsargatja az Opel, ez pedig a csomagtartó mögül kihúzható fiók, amelyből pompás kis biciklitartót lehet varázsolni. Ügyes dolog, mert mindig kéznél van, és a bringát sem kell fel-erőemelni a tetőszintre.
Nem mellesleg a véletlen, megrakott tetőcsomagtartóval megejtett mélygarázsos pusztítás is elkerülhető így.
Fogyasztás
Az aránylag nagy és erős motor ellenére a kis Corsa valószínűtlenül kevés gázolajjal is beéri. Igaz, két aránylag hosszú autópályás és országutas szakasz is belecsúszott a teszthétbe, így talán nem is annyira meglepő az öt literes átlagfogyasztás. Ez nem a valamivel optimistább, csupán 4,8-at becslő fedélzeti számítógép adata, hanem az utolsó tankolás utáni számolás végeredménye.
Törésteszten így néz ki:
Biztonság:
Az EuroNCAP legutóbb 2006-ban törte össze a Corsát, akkor ötcsillagosra vizsgázott a kisautó. Az utas karcolás nélkül vészelte át az ütközést, a vezető viszont enyhén sérülhet a mellkasán, illetve a légzsák ellenére is érintkezett a kormánnyal. A sérülésveszély enyhe, ezért csak 1 mínuszpont járt. A végeredmény öt csillag és 34 pont. A részletes teszteredményért kattintsanak ide.
Hogy megy?
Jól. Bővebben nagyon jól. A műszaki táblázatban a gyorsulás rubrikában 9,5 másodperc virít, de a 130 lóerős dízel egy ennyire aprócska – bár baromi nehéz, úgy 1300 kilogrammos – autóban kifejezetten bizsergető dolog. Az igazi erő úgy 1900-2000-es fordulat körül érkezik, lejjebb érhetik kellemetlen élmények a vezetőt. Nincs zavaró zaja sem a motornak és a menetzaj sem nagyobb az elvártnál.
Jól bírja a kanyarokat is, közvetlen kormányát nem kell sokat tekergetni és a futómű sem ráz, még kevés pakkal, kis terheléssel sem. A hatfokozatú kéziváltó nem túl sportos darab, főleg a hosszú áttételei és a nem éppen rövid úton járó váltókar miatt, de a fokozatváltásoknál egy pillanatig sem akadékoskodik a szerkezet, szépen teszi a dolgát.
Ezen felül még takarékos is, autópályán, a legális 130-as tempó mellett, hatosban a 2500-as percenkénti fordulatszámot sem éri el a motor, miközben a fedélzeti számítógép pillanatnyi fogyasztásmérője kabaréba illő számokat mutat. Legalábbis én tudtam mosolyogni a láttukon.
Kell?
A nagymotoros dízel Corsa nem olcsó mulatság, az ára 4941000 forinttól indul. Igaz, más márkák pedig nem nagyon adnak ennyire erős dízelt, ekkora kiskocsihoz. A Corsa pedig jól megy, és cserébe nem is eszik sokat.
Ennél olcsóbb, használt Opel Corsákat itt találhatnak.