Sebastian Vettel az amerikai BMW-s beugrás után már 2007 második felében előléptetést nyert a Toro Rossóhoz, majd 2008-ban a problémás szezonkezdés után az év második felében hatalmas formába lendült, az Olasz Nagydíjon megszerezte pályafutása és a kiscsapat első pole-ját és futamgyőzelmét is.

A német tehetséget a Red Bull 2009-re már az előző év végén visszavonult David Coulthard helyére ültette a Red Bull Racingnél, a többi pedig – ahogy mondani szokás – már történelem. A Toro Rosso főnöke, Franz Tost egy friss interjúban visszatekintve arról beszélt, hogy fel sem merült, hogy 2008 után is náluk maradjon Vettel.

„Ez egy pillanatra sem volt kérdés. Abban a helyzetben nem volt lehetséges, hogy Vettel velünk maradhasson, valószínűleg fel sem merült” – mondta, hozzátéve, hogy a Toro Rosso 2008 végi sikersorozata amúgy is az anyacégnek és a nagycsapatnak volt köszönhető. „A mi csapatunk szerepe alapvetően a pilóták jövőjének előkészítése, 2008-ban pedig a Red Bull Technologytól kapott, Adrian Newey által tervezett autót használtuk.”

„Világos volt számomra, hogy ez a kombináció – a Red Bull, Vettel és Newey – előbb-utóbb dominálni fogja az F1-et. Ha nem lett volna a brawnos dupla diffúzoros sztori, tulajdonképpen már 2009-ben megnyerték volna a címet.”

A hétvégi Abu-Dzabi Nagydíj előtt Vettel mai főnöke, Christian Horner is beszélt a pilótáról, elárulta, hogy a német utólag bocsánatot kért, amiért – idén immár nem először – a csapat kérése ellenére az Indiai Nagydíj legvégén még a leggyorsabb körre is ráhajtott.

„Az ember nem bújhat ki a bőréből, megértem én. Ízig-vérig versenyző, ha focista lenne, ő lenne Wayne Rooney, mindig a következő gólra hajt. Bocsánatot kért a kis villantásáért, és Sebastian amúgy is észnél van. Nem hiszem, hogy a határt feszegette, egyszerűen csak csinosítani akarta egy kicsit a statisztikát” – mondta Horner a Die Weltnek.