„Az elmúlt tíz évben számos új F1-es pálya épült a világ minden táján, és ezek többsége a létesítmény általános színvonalát tekintve kiváló is volt, de a konkrét pályatervezés szintjén talán fantáziátlanok voltak. A Buddh pálya nem ezen az úton járt, nagyszerű versenypálya született, amelyet a pilóták, a mérnökök és a nézők is imádtak. A megfelelő infrastruktúrával együtt idővel a felér majd a legjobbakhoz” – méltatta a pályát bírálóbizottság egyik tagja, Gary Anderson.
A kölni expón egyébként a Hungaroring Sport Zrt. elnöke, Gyulay Zsolt is megfordult, a magyar pálya főnöke egynapos villámlátogatásán a mogyoródi pálya esetleges, további felújításához gyűjtött szakmai anyagokat az ott kiállító, erre a területre specializálódott cégektől.
Az autósportban valamit is számító valamennyi szolgáltató céggel találkozott a kölni Motorshow kiállításon a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója
„Megkülönböztetett figyelemben részesültünk a kiállítók részéről, és a szakmai tapasztalatokon túl minden olyan cégtől begyűjtöttük az ajánlataikat, akik valamit is számítanak a versenypályák és az autósport szempontjából. 2012-ben is szükséges a Hungaroring fejlesztése annak érdekében, hogy lépést tudjunk tartani az európai versenyhelyszínek technikai adottságaival. Megnézzük, milyen lehetőségeink vannak, és a Hungaroring elkövetkezendő éves költségvetései döntik majd el, mindezt hol és mivel fogjuk elkezdeni” – fogalmazott Gyulay.
A Hungaroring első embere elmondta, a pálya biztonságtechnikailag egyre elavultabb, így elsődlegesen olyan szakemberekkel egyeztettek a kiállításon, akik súlyozottan ezzel a területtel foglalkoznak,
„Monte Carló-ban a legújabb fejlesztésű habbálákat alkalmazzák, ami biztonságtechnikai szempontból a legelőnyösebb lenne a mogyoródi versenypályán. Láthattuk, hogy amikor a mexikói Sergio Perez belevágódott a monacói időmérőn ebbe a bálába, szinte sértetlenül megúszta a balesetet. Kétségtelen tény, hogy nagyon drága lenne, de ugyanakkor bizonyította a hatékonyságát” – közölte az elnök-vezérigazgató.
Szintén a nemzetközi viszonyokhoz igazodva fejleszteni lehetne a versenyirányítási központot – noha az előírt szabványnak tökéletesen megfelel -, de jelen pillanatban a legaktuálisabb a versenypálya csík aszfaltozásának mielőbbi kivitelezése. A sok-sok technikai és műszaki megoldás között mégis talán a legmegnyerőbb volt az a zászlós rendszer, amely tisztább és gyorsabb megoldást kínál versenyirányítási szempontból.