A hét végén megnyíló Los Angeles Autoshow-n mutatkozik be az új Mercedes-Benz SL, ám ezt megelőzően néhány technikai újdonságot elárult a német gyártó. Immár sokkal inkább illik majd az autóra a Sport Leicht (azaz sport könnyű) szavakból eredő rövidítés, miután a karosszériája 110 kilóval könnyebb lesz, mintha acélból készülne. 

Alumínium kasztnit kap az új SL Merci 1
Alumínium kasztnit kap az új SL Merci 31


Ez annak köszönhető, hogy a kasztnit 89 százalékban alumíniumból készítik el. Összességében átlagosan 140 kilóval lesznek könnyebbek az egyes modellek, miután a beépített műszaki megoldások köre bővül. A karosszéria merevségére sem lesz panasz, mert a súlycsökkentéssel párhuzamosan 20 százalékkal sikerült növelni.

Az új modell motorja közvetlen befecskendezéses, de minden egyéb ma fellelhető modern motortechnikai újítást  bevetnek, így 30 százalékkal kevesebb üzemanyaggal beéri, mint korábban.

Marad a szilárd nyitható tető, de újdonságként megjelenik az üvegtetős kialakítás, amely a csúcsváltozatokban az SLK-nál bevezetett módon szabályozhatóan engedi a fényt az utastérbe. Az utasok igényének megfelelően erős napfényben besötétíthető az utastér, de kevesebb fény mellett is világossá tehető.

Egyedi megoldású lesz az ablaktörlő-lapát is, amelyen két apró lyukat fúrtak és azon keresztül közelről porlasztják a folyadékot a szélvédőre, így nem kerülhet az utastérbe. Ugyanígy odafigyeltek arra, hogy nyitott állapotban is jól szóljon a hifi, ehhez két 20 centis mélynyomót szerelnek az autóba, de szokatlan helyre, a tűzfalra, az utasok lábához.