Adatlap
Dacia Duster 1,5 dCi 4×4 Exception
Bizonyos piacokon az ARO 10 viselte a Dacia Duster (poroló) nevet, innen jött az ötlet
Bizonyos piacokon az ARO 10 viselte a Dacia Duster (poroló) nevet, innen jött az ötlet
Fotó megosztása:
Átlagosan 6,5 litert fogyasztott az erőteljes dízelmotor
Átlagosan 6,5 litert fogyasztott az erőteljes dízelmotor
Fotó megosztása:
Hiába a mesterséges butítás, a Duster megéri az árát
Hiába a mesterséges butítás, a Duster megéri az árát
Fotó megosztása:
Elektronika dönt a munkamegosztásról a két tengely között, de kapcsolható stabil 50:50 arányú elosztás is kis sebességnél
Elektronika dönt a munkamegosztásról a két tengely között, de kapcsolható stabil 50:50 arányú elosztás is kis sebességnél
Fotó megosztása:
Egyszerű és őszinte autó a Dacia Duster. Nemrég a legdrágább modell járt nálunk, amelytől 4,8 millió forintért már nem elég, ha csupán tágas és strapabíró. Megéri a puccos SUV?
Egyszerű és őszinte autó a Dacia Duster. Nemrég a legdrágább modell járt nálunk, amelytől 4,8 millió forintért már nem elég, ha csupán tágas és strapabíró. Megéri a puccos SUV?
Fotó megosztása:
Független felfüggesztése miatt a kerekek hamarabb elemelkednek a talajról, mint egy merev tengelyes dzsipben. Az eredendően aszfaltra kitalált SUV-k között a Duster átlagon felülit mutat terepen rövid túlnyúlásaival jó hasmagasságával és azzal a lendülettel, amit csak egy olcsó autó nyújthat
Független felfüggesztése miatt a kerekek hamarabb elemelkednek a talajról, mint egy merev tengelyes dzsipben. Az eredendően aszfaltra kitalált SUV-k között a Duster átlagon felülit mutat terepen rövid túlnyúlásaival jó hasmagasságával és azzal a lendülettel, amit csak egy olcsó autó nyújthat
Fotó megosztása:
Független a hátsó felfüggesztés a 4x4-es Daciákban. Az elöl hajtó alapmodellé egyszerűbb, csatolt hosszlengőkaros
Független a hátsó felfüggesztés a 4x4-es Daciákban. Az elöl hajtó alapmodellé egyszerűbb, csatolt hosszlengőkaros
Fotó megosztása:
Légkondis dízelt 3,6 millióért kapni belőle, elsőkerék-hajtással
Légkondis dízelt 3,6 millióért kapni belőle, elsőkerék-hajtással
Fotó megosztása:
30 fok az első terepszög, nem fúrja bele a orrát a partfalba
30 fok az első terepszög, nem fúrja bele a orrát a partfalba
Fotó megosztása:
Alapáron jár a világosra fújt tetőtartó alaprúd
Alapáron jár a világosra fújt tetőtartó alaprúd
Fotó megosztása:
Ezüstszínű tükörház, szinte mint az S8-as Audikon
Ezüstszínű tükörház, szinte mint az S8-as Audikon
Fotó megosztása:
Exception kivitelben fényezett a kilincs
Exception kivitelben fényezett a kilincs
Fotó megosztása:
Benzines motorral is van belőle összkerekes
Benzines motorral is van belőle összkerekes
Fotó megosztása:
A 4x4 felára félmillió forint
A 4x4 felára félmillió forint
Fotó megosztása:
Belül nagyon masszívnak tűnik a Duster. A minőségérzet nem vészesen gyenge
Belül nagyon masszívnak tűnik a Duster. A minőségérzet nem vészesen gyenge
Fotó megosztása:
Rövidek, de nem rosszak az első ülések
Rövidek, de nem rosszak az első ülések
Fotó megosztása:
Bőven van hely hátul
Bőven van hely hátul
Fotó megosztása:
475 helyett 408 literes a csomagtartó a hátsó hajtás helyigénye miatt
475 helyett 408 literes a csomagtartó a hátsó hajtás helyigénye miatt
Fotó megosztása:
Hitvány egy darab a csomagtérroló
Hitvány egy darab a csomagtérroló
Fotó megosztása:
Normál esetben két gomb volna a vezető ajtaján, egy az utasén. A Dacia kihozta egy kapcsolóval kevesebből, de rossz helyen vannak
Normál esetben két gomb volna a vezető ajtaján, egy az utasén. A Dacia kihozta egy kapcsolóval kevesebből, de rossz helyen vannak
Fotó megosztása:
85 ezer Ft az ESP felára. A kerek kapcsolóval állandó elsőkerék-hajtás helyett választhatjuk az automatikus erőeloszlású 4x4-et vagy a stabilan fele-fele arányú hajtást
85 ezer Ft az ESP felára. A kerek kapcsolóval állandó elsőkerék-hajtás helyett választhatjuk az automatikus erőeloszlású 4x4-et vagy a stabilan fele-fele arányú hajtást
Fotó megosztása:
Digitális a vízhőfokmérő és a benzinóra
Digitális a vízhőfokmérő és a benzinóra
Fotó megosztása:
Szép a varrás a bőrborítású kormánykeréken
Szép a varrás a bőrborítású kormánykeréken
Fotó megosztása:
Pontosan kapcsolható a váltó. Az egyest elég terepen vagy nagyon meredek emelkedőkön használni
Pontosan kapcsolható a váltó. Az egyest elég terepen vagy nagyon meredek emelkedőkön használni
Fotó megosztása:
Motor |
1461 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
110 LE |
Nyomaték |
240 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
12,5 sec |
Végsebesség |
168 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
5,3 l / 100 km |
Soron kívül átvehető volt bármely előjegyzés terhére – magyarázta keresztapám a merkuros időkben a szépséghibás 1310 TLX-et az 1200S helyett.
Belefér egy anyahajó és kétmillióval olcsóbb bármi másnál – hallottam szinte mentegetőzni egy dízel Logan MCV tulaját. Strapálni vettük és ez nem olyan ronda, mint a Logan – indokolta a szomszéd a Sanderót.
Mintha minden daciásnak meg kellene okolnia, miért nem más autóra költötte a pénzét. Ám a Dusterrel itt az első modell, amit nem kell megmagyarázni a környezetünknek. Ki sem nézném a szőröstalpúakból – hümmögné a rokonság a disznóvágásra érkező Dusterre.
Van itt tér!
Legutóbb egy Look- és bőrcsomaggal kicsinosított modell járt nálunk, amin nem a barna műanyaggal körbeöntött levegőrostélyokat, fűtéskapcsolókat és ajtóbehúzót értjük, hanem a valóban igényes és jó fogású bőrkormányt, szép varrással.
Belül nagyon masszívnak tűnik a Duster. A minőségérzet nem vészesen gyenge
Belül nagyon masszívnak tűnik a Duster. A minőségérzet nem vészesen gyenge
Belülről tömbszerű autónak mutatja magát a Duster. A masszív berendezéshez illik a térkínálat.
Elöl és hátul egyaránt tágas, hurkán hízott henteseknek is elegendő mozgásszabadsággal, mögöttük az összkerékhajtás helyigénye ellenére is tágas csomagtartóval.
Viszont gyakran támadt az az érzésünk, hogy a Renault direkt lebutította a román SUV-t, nehogy veszélyes legyen rá. (Pedig a Koleost nem a Dustertől kell félteni, hanem a botcsinálta designerektől, akik másodszorra is elbántak vele.)
Duster a múltból
Bizonyos piacokon az ARO 10 viselte a Dacia Duster (poroló) nevet, innen jött az ötlet
Bizonyos piacokon az ARO 10 viselte a Dacia Duster (poroló) nevet, innen jött az ötlet
Bár a Dacia Duster név telitalálat, nem most született. A nálunk ARO 10-ként ismert, 1980-tól 2006-ig(!) árult kis terepjáró számos piacon Dacia Dusterként került forgalomba. A 3,91 méter hosszú kiskocsi csúnya és megbízhatatlan, de terepen fürge és ügyes.
Az ős-Duster 1,3-as, 1,4-es és 1,6-os benzinmotorokkal, valamint 1,9 literes Peugeot-dízellel készült. Az autó alapértelmezésben hátsókerék-hajtású, a 4×4-es változatokban az első tengelyek szabadonfutóját kézzel zárva kapcsolható az összkerékhajtás.
Átlátszó butítások
475 helyett 408 literes a csomagtartó a hátsó hajtás helyigénye miatt
475 helyett 408 literes a csomagtartó a hátsó hajtás helyigénye miatt
A csomagtér nyitógombját keményen kell kezelni, pár női köröm biztosan oda lesz nyomkodás közben. Mennyivel jobb volna egy 3-4 ujjal megragadható kar! A csomagok fölötti roló hitvány egy darab, a pohártartók nem elég mélyek, így kiborulnak belőlük a palackok. Az ablakemelő gombjai azért vannak középen, hogy megspóroljanak egy szál kapcsolót a könyöklőre telepítetthez képest.
A Mégane-ban intenzív és diszkrét (Soft) befúvást is kínáló Renault a Duster klímakomfortjával nem sokat törődött, ezért a légkondi rosszul szabályozható, többnyire csak jéghideget tudott fújni az októberbe nyúló nyárban. A kormányzás a legrosszabb, mert a volán nehezen jár és sokat kell tekerni.
Független felfüggesztése miatt a kerekek hamarabb elemelkednek a talajról, mint egy merev tengelyes dzsipben. Az eredendően aszfaltra kitalált SUV-k között a Duster átlagon felülit mutat terepen rövid túlnyúlásaival jó hasmagasságával és azzal a lendülettel, amit csak egy olcsó autó nyújthat
Érdemes dízelt venni
Átlagosan 6,5 litert fogyasztott az erőteljes dízelmotor
Átlagosan 6,5 litert fogyasztott az erőteljes dízelmotor
Hiába próbálják elrontani a kedvünket, ezért a pénzért ez egy nagyszerű autó, örvendjünk, hogy létezik!
Egyrészt kényelmes: az ülések nem rosszak és komfortos rugózásával még lepusztult utakon is szépen suhan az autó. Hatodikban 130-nál 3000 a fordulatszám, ilyenkor még épp nem zajos a dCi.
1,5 literes dízelmotorja pompás darab: százon átlagosan 6,5 literből energikusan gyorsít, nem gond előzni vele országúton és korán erőre kap. 240 Nm nyomaték kellemes háttér az 1,3 tonnás autóhoz.
Városban nem érdemes egyesből elindulni, mert pickuposan gyorsan leforog és mást se csinálunk, mint gangolunk.
A jól felszerelt dízel Duster és néhány alternatíva |
Dacia Duster 1,5 dCi 4×4 Exception (110 LE) |
4 780 000 Ft |
Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta 4×2 (110 LE) |
6 460 000 Ft |
Skoda Yeti 2,0 TDI 4×4 Ambition (110 LE) |
6 846 750 Ft |
Suzuki SX4 1,6 benzin GLX 4WD |
4 105 000 Ft |
|
|
Ez a rövid fokozatok és a benzinesnél szűkebb tartományban használható dízelmotor velejárója, de kettesből indulva máris harmonikusabban mozog a Duster.
Légkondis dízelt 3,6 millióért kapni belőle, elsőkerék-hajtással
Hajtás a Qashqaiból
A 4×4-es verzió hajtástechnikája abszolút korszerű, az az elektronikus vezérlésű kuplung van a hasa alatt, ami a Nissan Qashqainak. Az összkerekes Dacia nem alibizik terepen, segítik a rövid túlnyúlások, a 21 centis hasmagasság, az állandóra zárható 4×4 meg a bátorító tudat, hogy nem kerül 10-20 millió forintba.
Aszfalton stabil és kiszámítható autó, amelyhez a Dacia most először menetstabilizáló elektronikát is kínál. A 85 000 forintos felár kedvező, de nagy ostobaság, hogy csak az Arctic Music és az Exception felszereltségekkel kérhető.
Ötmillió alatt
4,8 milliós összeggel konfrontálódtunk az árlistát böngészve, de ez a legjobban felszerelt Duster Exception ára az erősebbik dízelmotorral és 4×4-es kivitelben. Továbbra is igaz, hogy vannak ennyibe kerülő, de jóval kevésbé sokoldalú autók és vannak hasonló tudásúak, lényegesen drágábban. Ár/érték arányával a Dacia szabadidő-autója továbbra is egyedülálló, főleg a benzines 1,6-os, légkondival 3,3 millió forintért.