Épp zajlik a Dubaji Autószalon, ahol nem épp a villanyautóké a főszerep, sokkal inkább a bővérű benzineseké. Természetesen a Brabus sem hiányozhat, hiszen az egyik legnevesebb Mercedes-tuningolónak fontos piaca a Közel-Kelet. Nem érkeztek üres kézzel, ott leplezték le a Brabus 800 Coupét, amely a világ leggyorsabb luxuskupéja.

Elegáns brutalitás 1
Elegáns brutalitás 27


Nem először dolgozza át az óriáskupét a bottropi cég, de az új modell a 2007-es elődnél is gyorsabb, pedig az is 730 lóerős volt.

Az eredetileg 5,5 literes Mercedes motor többek között egyedi főtengelyt, hajtókarokat, dugattyúkat kap, így a hengerűrtartalma 6,3 literre emelkedik. Ehhez jön a speciális szívórendszer, az egyedi turbók és kipufogórendszer. Az eredmény pedig egy az Euro V-ös normának is megfelelő erőmű.

A V12-es motor teljesítménye 800 lóerő, miközben maximális nyomatéka 1420 Nm. Utóbbit csak fékpadon produkálja, mert valós körülmények között az elektronika 1100 Nm-t engedélyez. Ám ez is kellően durva, ezért a Brabus megerősített ötfokozatú automatikus váltót és önzáró differenciálművet épít be a CL 600 hajtásába.

Elegáns brutalitás 28


Nem akadály a CL kéttonnás tömege, könnyedén száguld. Mindössze 3,9 másodpercre van szükség és a kétajtós modell eléri a 100 km/órás tempót, míg kétszázra 10,3 másodperc alatt gyorsul. De még ekkor is van benne bőven tartalék. A Barbus 800 Coupé végsebessége ugyanis 350 km/óra. Mindezt úgy, hogy az utastér egy nappali kényelmét kínálja.

Ám nemcsak a motornak köszönhető a megdöbbentő tempó, a Brabus az autó karosszériáját is módosította, hogy csökkentse a légellenállást. Egyedi első és hátsó lökhárító és a csomagtérfedél kis spoilere jelzi az átalakítást, ha a 21 colos keréktárcsák nem tűnnének fel.  

Nem szabad megfeledkezni az átalakított futóműről és a nagy teljesítményű fékrendszerről sem, a Brabus az első tengelyhez hatalmas, 405 milliméteres féktárcsákat szerel.

Az árát egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de dubaji vevők többségét vélhetően ez érdekli majd a legkevésbé.