Gyorsan eltelt az a négy év, amióta a Peugeot Elzászban bemutatta a 308-ast. A 307 után nehéz volt bármit jól csinálnia, mert az előd rossz híre aligha könnyítette meg sorsát, cserébe a 307 egészen kiemelkedő értékesítéseit sem volt esélye megközelíteni.

Ezzel együtt egymillió 308

A 307 idejében nem volt négyféle 1-es BMW, a koreaiak közel nem i30-Cee’d-szintű autókat árultak és alig drágább, de sokkal divatosabb kompakt SUV-ból sem tolongott ennyi.

Aztán a 308 mégis kifutotta a formáját: szeptemberre elkészült belőle az első egymillió, ami jó eredmény csupán négy év alatt.

Az egymilliomodik már a tatarozás utáni autó, amilyen nemrég a stop-startos 1,6 HDi-vel járt nálunk. A most tesztelt kétliteres, hatfokozatú automata váltós dízelhez sajnos nem elérhető a nagyon profin működő motorleállítás és újraindítás.

Elsőre furcsa

Pont négy éve mutatta be a Peugeot a 307 utódját. Szeptember elején elkészült belőle az egymilliomodik
Vonzó belül a 308, nincs mit kritizálni az anyagokon

Vonzó belül a 308, nincs mit kritizálni az anyagokon

Vonzó belül a 308, nincs mit kritizálni az anyagokon


Átlagosan 25 kilóval könnyebb és áramvonalasabb lett az autó az átdolgozással, amit a sajtóanyagból tudok, ilyesmit nem érezni meg a bal egyből.

Malomkőnyi kormány fogad, az autó minden irányban beláthatatlan és az üléspozíció is szerencsétlen.

Elsőre a kormány van messze, de inkább a pedálok esnek túl közel. Az elöl ülők kaptak két kényelmes fotelt, amiben utazni pompás érzés, de ha vezetni is kell, az már macerás.

Szép, de nem elég tágas

Furcsa az ülés puha lábtámasza. A szivacs meggyűrődik beszálláskor, pedig az ülőalkalmatosság keményen tartó sportülésnek tűnik.

Figyelem! Használt 308-as Peugeot-k a Vezess feltámadt használtató-keresőjében!

Változatlanul a kategória legszebbjei közé tartozik a műszerfal, a fehér számlapok, a kulturált krómdíszítés, a finom anyagok eggyel feljebb is megállnák a helyüket.

Három éve 25 ezret futott nálunk az elődje. Egy izzót cseréltünk, a 90 lóerős HDi 3,89 és 7,5 liter között fogyasztott

Három éve 25 ezret futott nálunk az elődje. Egy izzót cseréltünk, a 90 lóerős HDi 3,89 és 7,5 liter között fogyasztott

Magas vezető mögött olyan kevés hely marad a térdeknek vagy a nyújtott lábbal utazó kisgyermekeknek, mint az új Focusban. Van viszont levegőrostély a hátul ülőknek is, aki elfér, annak jó dolga lesz a széles kartámaszra könyökölve.

A 308 és ötajtós konkurensei, erős dízelmotorral, automata váltóval
Ford Focus Titanium 2,0 TDCi Powershift (163 LE) 7 430 000 Ft
Opel Astra Cosmo 2,0 CDTI (165 LE) aut. 6 800 000 Ft
Peugeot 308 Allure 2,0 HDi aut. (163 LE) 7 039 000 Ft
VW Golf Highline 2,0 TDI DSG (140 LE) 7 934 250 Ft

Legyalulja a hegyeket

Kétliteres dízelmotorjával túlerőben van a 308

Kétliteres dízelmotorjával túlerőben van a 308

Kétliteres dízelmotorjával túlerőben van a 308


Dízelekhez mérten hidegen is puhán, csendesen indul be a motor, az 520d-ben zavaróbban rezeg a kormány és a pedál, bármilyen mesés egy autó is.

Ekkora kocsiba a 100 Nm-rel és 50-60 lóerővel gyengébb motorok is jók, a kétliteres dízellel lehengerlően megy a 308. 340 Nm veszi a hátára, imponáló az a könnyedség, amivel legyalulja a hegyeket.

Ereje, halksága, jól használható audiorendszere és rendes ülései miatt a 308 bírja a hosszabb utakat, xenon fényszórói a látványos kanyarkövető funkcióval meggyőzően dolgoznak.

Kevés a hely a térdeknek, akárcsak az új Focusban

Kevés a hely a térdeknek, akárcsak az új Focusban

Kevés a hely a térdeknek, akárcsak az új Focusban


A váltó átlagos. A fővárosi rakparton szívesen tartja a fokozatot 2000-2100 körüli fordulaton, ilyenkor kézzel váltottam feljebb. Amíg komótosan haladunk, békében kapcsolgat, de menten kiesik a szerepéből, ha rohanni kell. Kár sietni vele, ezzel szertefoszlik a harmónia.

Bordóban a 308 afféle mutatós, de nem kihívó autó, amelyet könnyen beengednek a többiek.

Budapesten eléggé zavart a csepp alakú tükrök kis mérete és rossz elhelyezése, parkolni viszont nem nehéz a fordulékony autóval.

9 liter városban
Automata váltóval 9,1 literes városi fogyasztást mértünk, ez bizony túlzás. Országúton és autópályán is elfogy hét liter, ami az automata váltón múlhat, mert a nagyobb és nehezebb, de kézi váltós 5008 2,0 HDi kijött 6,5 literből.

Érdekes, hogy a fejlesztések dacára a 308 nem kapta meg a közeli rokon, a Citroën C4 feláras extráit, így a holttérfigyelést vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert sem.

Sok extra, elfogadható ár

Kényelmi extrából sok van a tesztelt Allure kivitelben, de a többi 308 is szépen feldíszíthető. A tesztautóban alapáron járó üvegtető csupán 130 000 forintba kerül gyengébb felszereltséggel.

A hangulatos üvegplafon különösen jó vétel, de a többi extra is jutányos, például az első ülésfűtés 52 000 forintba kerül, a hátsó oldallégzsák kijön 73 000 forintból.

Az ötajtós Mégane-ból nincs hasonló teljesítményű dízel, másoknál az automata váltó hiányzik, így szűk a mezőny. Az Astra modernebb és jobb autó, ráadásul kevesebbe is kerül, de a Focushoz és a Golfhoz képest reális a 308 árazása.