Az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration, az amerikai Közúti Közlekedésbiztonsági Minisztérium) vizsgálatot kezdeményezett minden lítium-ion akkumulátoros elektromos vagy hibridautóval kapcsolatban, miután a szövetségi intézmény töréstesztjét követően kiégett egy Chevrolet Volt.

A törésteszten jól szerepelt, de három hétre rá kigyulladt a Chevy Volt
Nem ment egyedül a másvilágra

Nem ment egyedül a másvilágra

Nem ment egyedül a másvilágra


A Volt sikeresen abszolválta a töréspróbát, a próbababák elégedett mosollyal arcukon szálltak ki a laborban összetört kocsiból. Az amerikai, az Euro NCAP töréstesztjétől erősen különböző, de eredményét tekintve mindenképp releváns teszten 4-5 csillagot kapott az autó minden terhelés-kategóriában.

Három héttel később viszont a Volt bosszút állt az összetöretésért. Az NHTSA garázsában kigyulladt a gyűrötten porosodó roncs, és magával vitt a lángsírba több mellette parkoló, egyébként töretlen autót is.

Chevrolet Volt: kb. 80 kilométerig elektromos autó, utána beindul a benzinmotor

Chevrolet Volt: kb. 80 kilométerig elektromos autó, utána beindul a benzinmotor

Chevrolet Volt: kb. 80 kilométerig elektromos autó, utána beindul a benzinmotor


A tűz az NHTSA vizsgálata szerint a Volt akkumulátorában keletkezett – bár a nagy kárban nyilván szerepe volt annak is, hogy a Chevy Volt (menetpróbánk itt olvasható), és európai testvére, az Opel Ampera (ennek gyorstesztje pedig itt) nem 100%-os elektromos autó, egy 1,4 literes benzinmotor is van benne a hozzá való üzemanyagtartállyal, arra az esetre, ha kimerülnének az akkumulátorok.

Az amerikai intézmény vizsgálata nem csak a Voltot érinti, minden lítium-ion akkus, az USÁ-ban kapható kocsit megnéznek, így a Nissan Leafet, vagy a konnektorról tölthető Toyota Priust is.