A mai nappal lezárult a kedden Abu-Dzabiban kezdődött ifjoncteszt, az élen a zárónap sem hozott meglepetést. A leggyorsabb újra a Red Bull autóját vezető Jean-Eric Vergne lett, aki ezzel legalábbis versenyben maradt a Toro Rosso egyik 2012-es üléséért.
A francia pilóta legjobbja négytizeddel maradt el Sebastian Vettel múlt szombati pole-idejétől, ami azt jelenti, hogy Daniel Ricciardo tavalyi javítását nem sikerült megismételnie, pedig a napközbeni magasabb hőmérséklet és a mostanra igen alaposan felgumizott pálya sokkal jobb körülményeket biztosított, mint öt nappal korábban.
Persze érdemes megjegyezni, hogy sem Vergne, sem a többi fiatal pilóta ideje nem vethető össze tisztán a „nagyok” múlt hétvégi eredményével, sem egymáséval, hiszen minden csapat más-más programot hajtott végre és a nap folyamán nyolc különböző gumikeveréket (a négy ideit és négy 2012-es prototípust) is használtak.
A Red Bull tehetsége mögött a Mercedes GP tesztelője, a brit Sam Bird zárt. A GP2-es pilóta ma a csapat 2012-re tervezett, felülre kivezetett kipufogóját is tesztelte, ezzel a Williams után a brackleyi alakulat lett a második, amelyik a jövő évi megoldást kipróbálta.
„Nagyon jó volt az abu-dzabi tesztünk, minden elismerésem Samnek és a csapatnak a háromnapos teljesítményükért. A teszt jó kezdetet biztosít a 2012-es felkészülésünkhöz, bőséges mennyiségű adatot gyűjtöttek a mérnökeink. Sam ragyogóan teljesített a héten, egyenletesen és pontosan vezetett és adott információkat, a mérnökeink nagyon elégedettek voltak a munkájával” – dicsérte az angolt Ross Brawn.
Az utolsó „dobogós” időt a ferraris Jules Bianchi hozta, a francia délelőtt aerodinamikai tesztelést végzett, délután pedig hosszú etapokon próbálgatta a 2012-es Pirelliket. Az olasz csapat szerint a három nap alatt maradéktalanul sikerült végigvinniük a tervezett programjukat.
Mögöttük a mclarenes Oliver Turvey, a Force Indiá-s Max Chilton és a suaber hivatalos tartalékosa, Esteban Gutierrez zárt, a mexikói egy megpördüléssel fejezte be a napot, de így is elégedett volt.
„Nagyon örülök, ez a teszt nagyszerű élmény volt számomra. Sok különböző körülmény mellett is képes voltam a határig vinni az autót, eltérő gumikeverékekkel és teli, fél- és üres tankkal is. Az utolsó körömön egy kicsit már túlságosan nyomtam, megpördültem a szuperlágy gumikkal. De összességében elégedett vagyok, egyenletesen teljesítettem a két nap alatt, nagy programot tudtam le.”
A Team Lotus az amerikai Alex Rossit ültette ma autóba, de a jövő szempontjából jó marketingértékű pilótának nem volt könnyű dolga, magas alkata miatt kicsit küszködött a zöld-sárga járgánnyal. A nap elején az ifjonc csak ismerkedett az autóval, de később a 2012-es gumikat és új felfüggesztés-alkatrészeket is tesztelt, valamint gyors körökkel is próbálkozott. 74 kört futott.
„Meglepődtem, hogy egyetlen tesztnap alatt mennyit lehet tanulni. Annyi mindent kell feldolgozni, például az eligazításokon, nagy lépés a GP2-höz képest. Tényleg nagyon értékes nap volt. Nagyon jó móka volt az autót vezetni és sikerült közelebbi kapcsolatot építenem a csapattal is” – mondta.
A tegnap a HRT-t vezető cseh Jan Charouz ma „hazatért” és a Lotus Renault-nál tesztelt, a pilóta bízik benne, hogy a mostani gyakorlással megszerzendő szupelicensze birtokában jövőre pénteki tesztelői szerepet kaphat.
A mezőny végében a HRT-t vezető francia újonc, Nathanael Berthon és a Virgin két pilótája zárt – a jövő évre Jerome D’Ambrosio helyére szerződtetett Charles Picre azonban talán nem vet túl jó fényt, hogy egy plusz két félnapos gyakorlás után is alaposan verte őt az idei WRS-bajnok, a kanadai Robert Wickens. Próbaszöveg 2011
Teszt, Abu-Dzabi, Yas Marina, 2011.11.17.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | J-E. Vergne | Red Bull | 1:38.917 |
2. | S. Bird | Mercedes GP | 1:40.897 |
3. | J. Bianchi | Ferrari | 1:41.347 |
4. | O. Turvey | McLaren | 1:41.513 |
5. | M. Chilton | Force india | 1:41.575 |
6. | E. Gutierrez | Sauber | 1:42.049 |
7. | M. Bortolotti | Williams | 1:43.277 |
8. | K. Ceccon | Toro Rosso | 1:43.686 |
9. | A. Rossi | Team Lotus | 1:44.283 |
10. | J. Charouz | Lotus Renault GP | 1:44.470 |
11. | S. Coletti | Toro Rosso | 1:44.545 |
12. | N. Berthon | HRT | 1:45.839 |
13. | R. Wickens | Virgin | 1:45.934 |
14. | C. Pic | Virgin | 1:46.348 |