De la Rosa egy friss cikkében arról ír, hogy megérti és elfogadja, hogy szükség van az F1-ben a költségek csökkentésére, de azt nonszensznek tartja, hogy egész évben nem tesztelhetnek a csapatok, idén csakis a héten Abu-Dzabiban lezajlott ifjoncteszten léptek pályára versenyen kívül az autók és csakis az F1-es tapasztalattal nem rendelkező „fiatalok” vezethették őket.
„Paradoxon, hogy az Abu-Dzabi Nagydíj után a csapatok a ‘fiatal versenyzőknek’ szerveztek tesztet. Belátom, hogy a motorsport csúcskategóriájában is korlátozott legyen a tesztelés a költségek kordában tartása miatt, hiszen pár éve még a magántesztjeinken minden nagydíj utáni héten átlagosan két-három napot teszteltünk két autóval.”
„Van értelme korlátozni a tesztelést, de csak az idény végére, három napra, kizárólag a ‘fiataloknak”, ugyan, ez már túlzás, a sportág elfajzása. Annak sem látom értelmét, hogy az számít ‘fiatal pilótának’, aki nem vett részt kettőnél több F1-es nagydíjon a pályafutása során. Ott van például Jaime Alguersuari, még csak 22 éves, de ő már nem fiatal, nem tesztelhetett Abu-Dzabiban” – magyarázta a spanyol.
„De szerintem még ennél is rosszabb, hogy a különböző korú tartalékos versenyzők, mint én is, akik egész évben utazgatnak a csapatokkal, kéthetente ülnek a kispadon, mint a tartalékos kapus, nem tesztelhetnek még három nyomorult napot sem a ‘fiatalokkal’, hogy formába jöjjenek, ha be kell ugrani a következő futamon.”
„A tartalékosok azok, akiknek pótolniuk kellene az állandó pilótákat, mégis pont mi nem tesztelhetünk év közben az autóval, csak a szimulátoron. Ellenben vannak olyan 30 éves pilóták is, akik csak amiatt, hogy még nem indultak kettőnél több nagydíjon, ma is ‘fiatalnak’ számítanak. (Például de la Rosa mclarenes tesztpilóta-társa, Gary Paffett – B.G.) Nekem így nem megy a tartalékosság. Nem gyakorolhatok, hátrányos helyzetben pedig nem akarok versenyezni. A műszaki hátrány még elfogadható, de az, hogy nem tesztelhetünk, elfogadhatatlan.”
De la Rosa szerint elengedhetetlen, hogy változtassanak, a mostani tesztkorlátozások ártanak a Forma-1-nek.
„A csapatoknak sürgősen meg kellene egyezniük a közös tesztekről. Miért nincs mondjuk nyolc háromnapos teszt összesen az idény előtt és alatt, amikor a csapatok azt ültethetnének az autóba, akit akarnak, fiatalt, öreget, tartalékost vagy épp állandó pilótát? Talán túl egyszerű és ezért nem merik meglépni… De higgyenek nekem, ez elengedhetetlen lenne az F1 egészségéhez.”
A jelenlegi állás szerint a F1-es tesztek száma jövőre sem változik, négyszer három napot tesztelhetnek majd a csapatok, mindössze annyi különbséggel, hogy az idény előtti téli alkalmak számár háromra csökkentik, egy tesztet májusra tesznek át.