A csapatok által önként aláírt RRA tartalmazza, hogy mire, mennyit lehet költeni, a dokumentumban szereplő korlátozásokért azonban nem lelkesedik minden istálló. A Red Bull korábban azt is megpendítette, hogy kilép a csapatok szövetségéből (FOTA) és így az RRA hatálya alól, az Abu-Dzabiba tervezett válságértékezletet ráadásul meg sem tartották, mert a sok elfoglalt csapatfőnök nem talált alkalmas időpontot a megbeszélésre.

Külső megfigyelők szerint a tárgyalás csúszása ismét arra utal, hogy a FOTA-nak annyi, bár vezető személyiségek szerint a nézeteltérések még elsimíthatók. Martin Whitmarsh, a FOTA elnöke szerint a kialakult helyzet korántsem olyan aggasztó, mint azt néhányan láttatják. „Erős túlzás volt azt állítani, hogy ez a vég” – jelentette ki Whitmarsh.

„Kezdjük az elején: ha megkérdeznénk mindenkit, hogy szükség van-e költségkontrollra az F1-ben, minden egyes csapat igennel felelne. Ha az lenne a kérdés, hogy a helyes dolgokra próbálunk-e most válaszokat találni, valószínűleg szintén igen lenne a válasz. A véleménykülönbségek a külső auditáló cégek elfogadásából erednek, ezt meg kell próbálnunk elfogadni és nem egyből legyinteni, hogy akiknek ez nem tetszik, azok csalnak.”

Eric Boullier, a Renault csapatfőnöke szerint nem árt újragondolni a FOTA státuszát. „Leginkább egy dolog lóg a levegőben, ez pedig az RRA” – mondta Boullier. „Lehet, hogy az ilyen érzékeny döntéseket az FIA-re kellene bíznunk, hiszen a lényeg az lenne, hogy a FOTA egy konstruktív eszköz legyen minden csapat számára.”

Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke szerint a következő hét kulcsfontosságú lesz. „Mi is tetttünk egy javaslatot, ahogy korábban a Red Bull” – fogalmazott Domenicali. „Ezen a héten mindent, mindenkinek át kell gondolnia a brazíliai megbeszélésre készülve. Az RRA nagyon fontos eleme az F1 jövőjének, gondoskodnunk kell róla, hogy hatékony legyen.”