Adatlap
Opel Corsa Sport 1,4
Nagyon vagány kívülről a Corsa, de motorja még 100 lóerővel sem teljesíti a látvány által ígértet
Nagyon vagány kívülről a Corsa, de motorja még 100 lóerővel sem teljesíti a látvány által ígértet
Fotó megosztása:
Nagy felni, rikító szín, sportfutómű: a sárga Corsa az az autó, amivel a pubertáskori villongásokat szokás elkövetni az utakon. Halvány motorja miatt erre pont alkalmatlan, mégis jól telt vele a teszthét.
Nagy felni, rikító szín, sportfutómű: a sárga Corsa az az autó, amivel a pubertáskori villongásokat szokás elkövetni az utakon. Halvány motorja miatt erre pont alkalmatlan, mégis jól telt vele a teszthét.
Fotó megosztása:
Autópályára hangos a motor az ötödik fokozat rövid áttétele miatt
Autópályára hangos a motor az ötödik fokozat rövid áttétele miatt
Fotó megosztása:
Elfogadható a 6,7 literes fogyasztás, amit többnyire országúton mértünk
Elfogadható a 6,7 literes fogyasztás, amit többnyire országúton mértünk
Fotó megosztása:
Országúton érvényesül a jól hangolt futómű és a sportos gumik tudása
Országúton érvényesül a jól hangolt futómű és a sportos gumik tudása
Fotó megosztása:
Átlagos a 3,9 milliós listaár az ötajtós, 100 lóerős Corsa Sportért
Átlagos a 3,9 milliós listaár az ötajtós, 100 lóerős Corsa Sportért
Fotó megosztása:
Igényes és kulturált az utastér
Igényes és kulturált az utastér
Fotó megosztása:
Nagyon fel lehet dobni a belső néhány színnel
Nagyon fel lehet dobni a belső néhány színnel
Fotó megosztása:
Éjjel tisztességesen világít a reflektor
Éjjel tisztességesen világít a reflektor
Fotó megosztása:
Az emblémába költözött az Opel felirat, talán az Insigniával
Az emblémába költözött az Opel felirat, talán az Insigniával
Fotó megosztása:
Nem üvegtető, csak feketére fényezett fém
Nem üvegtető, csak feketére fényezett fém
Fotó megosztása:
Most tartunk a negyedik generációnál és a második modellfrissítéssel
Most tartunk a negyedik generációnál és a második modellfrissítéssel
Fotó megosztása:
Ez is a Sport kiegészítője
Ez is a Sport kiegészítője
Fotó megosztása:
A Sport lökhárítója is más, mint az alapmodelleké
A Sport lökhárítója is más, mint az alapmodelleké
Fotó megosztása:
Ez is a Sport felszereltség kiegészítője
Ez is a Sport felszereltség kiegészítője
Fotó megosztása:
Szép a felni, csak a hátsó dobfék idétlen benne
Szép a felni, csak a hátsó dobfék idétlen benne
Fotó megosztása:
Hiányzik a vízhőfokmérő
Hiányzik a vízhőfokmérő
Fotó megosztása:
Luxusautós extra az üléssel együtt fűthető kormánykerék
Luxusautós extra az üléssel együtt fűthető kormánykerék
Fotó megosztása:
Rossz helyen van az egyébként jó navigációsrendszer
Rossz helyen van az egyébként jó navigációsrendszer
Fotó megosztása:
Zongoralakk a kapcsolók körül
Zongoralakk a kapcsolók körül
Fotó megosztása:
Tetszettek az üléskárpitok is, mit tesz egy kis szín!
Tetszettek az üléskárpitok is, mit tesz egy kis szín!
Fotó megosztása:
Ügyes húzás a dupla térképtartó az első ajtókon
Ügyes húzás a dupla térképtartó az első ajtókon
Fotó megosztása:
Ez is a Sport felszereltség kiegészítője
Ez is a Sport felszereltség kiegészítője
Fotó megosztása:
Kényelmesen tágas hátul a Corsa
Kényelmesen tágas hátul a Corsa
Fotó megosztása:
Pótkerék híján helyet kaptunk néhány szatyornak
Pótkerék híján helyet kaptunk néhány szatyornak
Fotó megosztása:
Ügyes a mélyebb és magasabb helyzetben rögzíthető padló. Most épp a csomagtér nagyobb
Ügyes a mélyebb és magasabb helyzetben rögzíthető padló. Most épp a csomagtér nagyobb
Fotó megosztása:
Itt meg nem kell mélyről kiemelni a csomagokat
Itt meg nem kell mélyről kiemelni a csomagokat
Fotó megosztása:
Motor |
1398 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény |
100 LE |
Nyomaték |
130 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
11,9 sec |
Végsebesség |
180 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
5,5 l / 100 km |
Kisautókról szóló összehasonlító tesztünkben a Corsa a ványadt ezerkettes miatt nem végzett előrébb, amelynél akkor csak 130 000 forinttal került többe az 1,4-es motor.
Jó bolt: 15 lóerő 74 ezerért
Turbulens időket élünk, de nem minden változás kedvezőtlen: a Corsa Sporthoz már csak 74 000 Ft az erősebb benzines felára, amelyet a GSI eltűnése óta csak a 192 lóerős OPC követ az árlistán, legalábbis benzines motorral, mert dízelből van 130 lóerős is.
Szolgálati közlemény: eladó használt Corsák a Vezess újjászületett autókeresőjében ezen a linken.
Szóval ez volna a viszonylag erős és sportos autókra vágyók Corsája.
Kívülről mindenképp ígéretes, főleg rikító sárgában, menő, 17-es felnikkel, feketén csillogó tetővel, mutatós kipufogóvéggel, tetőspoilerrel és felár nélkül kapott hátsó ajtókkal.
Jól mutat belül
Belül is tartja a tétet a sárgával varrt bőrkormánnyal és a tisztességesen tartó ülésekkel. A kormányt kihúzva-betolva remekül beállítható az üléshelyzet.
Országúton érvényesül a jól hangolt futómű és a sportos gumik tudása
Rossz helyen van az egyébként jó navigációsrendszer
Rossz helyen van az egyébként jó navigációsrendszer
A Corsa elég tágas, hátul akár felnőtt hímneműek is elücsörögnek és a csomagtartó is praktikus a kétféle magasságban rögzíthető padlóval.
Vagány kárpit, kulturált műanyagok és merész színek dobják fel az autót.
Logikus és könnyen használható az új navigációsrendszer, de sikerült csúnyán elbaltázni az elhelyezését.
A készülék túl mélyen van, térdmagasságba kell lebámulni az útról a navigáció útmutatásához.
A szép érintőképernyő helyett a gyári kijelző trónol fent középen a főhelyen.
A Corsa Sport és vetélytársai |
Ford Fiesta 1,4 Titanium (96 LE) |
3 854 000 Ft |
Opel Corsa Sport 1,4 (100 LE) |
3 909 000 Ft |
Renault Clio 1,2 TCe Night&Day (100 LE) |
3 940 000 Ft |
Skoda Fabia 1,2 TSI Monte-Carlo (105 LE) |
3 757 250 Ft |
Igényes és kulturált az utastér
Papíron 100 lóerő100 lóerő jót ígér egy ekkora autóban, de ismerve a Corsa túlsúlyát és az Opel szívómotorok szeretetotthonba illő gázreakcióját, nem voltak illúzióink. Közlekedni kényelmesen elég ez a motor, országútra is megfelel, ha forszírozzuk, de nincs benne élet.
Lustán veszi a gázt induláskor, de legalább nem akar lefulladni, nyúlik, amíg lehet. A váltó kapcsolgatásával nincs baj, csak autópályára túl rövid az ötödikben száznál 3000-es fordulatot adó áttételezés.
Ami sztrádán elkínzott motorzúgás, az országúton izgalmas aláfestés lehet. A nagyvárosból kanyargós utakra érdemes kiszabadulni a Sport felszereltségű Corsával. A Budapesten rázós rugózásnak itt kevesebb dolga van, a jól hangolt futóművel szép az élet.
Nem rossz vétel
Közvetlen a kormányzás, annyira direkt volt elsőre, hogy idegessé tette az egyenesfutást amíg rá nem álltam.
A 215/45 R17-es gumikkal kanyarban nagy dolgokra képes az autó, öröm vele sietni, amiben éjjel segít a jó erős reflektor. A hátsó felni közepén bután mutató dobféket ilyenkor nem látjuk.
6,7 literes fogyasztást mértünk, többnyire országúton, andalgásmentes tempóban, ami elfogadható az autó kényelméhez, használhatóságához képest.
Jelentéktelen felára miatt az 1,4-es benzines a kínálat legjobb motorja a Corsa esetében, de maga az autó nem különösebben jutányos, főleg a sokkal jobb motorú Fabia TSI-hez képest.