Az idei év nagy újdonsága az állítható hátsó szárnyak (DRS) bevezetése volt: versenyen csak kijelölt zónákban, (száraz) edzéseken és időmérőkön viszont korlátlanul lehet használni a rendszert, amelynek segítségével nagyobb végsebesség érhető el az egyenesekben. Ennek megvan az a veszélye, hogy a jó köridő elérésére törekvő pilóták túl korán nyitják a szárnyat, emiatt tapadást veszítenek és kicsúsznak a pályáról.

Mark Webber a Magyar Nagydíj egyik szabadedzésén követett el hasonló hibát, Bruno Senna a Japán Nagydíjon járt pórul. Sokan mások is bemutattak néhány piruettet az elkapkodott szárnynyitás miatt, Webber szerint ezért szükséges a szabályok újragondolása.

„Télen sok mindent kell megbeszélnünk” – írta Webber BBC-s rovatában. „Fontos téma lesz a DRS: a versenyeken jelenleg csak kijelölt zónákban lehet nyitni a szárnyat, a szabadedzéseken és az időmérőn viszont tetszés szerint. A DRS határainak feszegetése miatt történt idén néhány baleset, többek között nekem is volt egy incidensem Magyarországon és Sebastian Vettel egyik szabadedzéses kicsúszását is ez okozta.”

Webber szerint arra nincs szükség, hogy a rendszer használatát a versenyzónákra korlátozzák, az aktiválási pontokat azonban minden esetben külön kellene jelölni, megakadályozva, hogy a századmásodpercekért küzdő pilóták túl korán nyissanak. „A pilóták csaknem egyhangúlag támogatják, hogy a DRS használata a versenyeken kívül is korlátozott legyen. Az lenne a jó, ha a verseny DRS zónája mellett néhány további, előre kijelölt egyenesben lehetne használni, de minden esetben külön jelölve az aktiválási pontot, hogy a nyitás ne essen túl közel egy kanyar kijáratához. A DRS egyébként sikeres eszköz és hozta azt, amit vártak tőle a versenyeken.”