Ahogy tegnap, a háromnapos abu-dzabi utánpótlásteszt második napján is a Red Bull bajnoki autóját vezető Jean-Eric Vergne volt a leggyorsabb, még azzal együtt is, hogy a nap nagy részében szenzor- és KERS-problémákkal is küszködött. Legjobb idejét még délelőtt futotatta a Toro Rosso-ülésre pályázó francia.
Mögötte honfitársa, a Ferrarit tesztelű Jules Bianchi végzett, ő 91 ezreddel maradt el a Red Bull-os legjobbjától.
„Egy kicsit elkeserítő, mert mindig jobb elsőnek lenni, mint másodiknak, de azért nem olyan fontos. Egyszerűen tettük a dolgunkat, jól ment a program. Végül is elég sokat javítottunk tegnaphoz képest, héttizedet, szóval ez pozitívum. Igyekszünk holnap is így folytatni” – mondta az Autosportnak a nap végén.
„A délelőtt a motorprogramokkal foglalkoztunk, az új szabályoknak megfelelően próbáltunk ki dolgokat. Délután a 2012-es Pirelliket teszteltük, ma nem foglalkoztunk az aerodinamikával” ? tette hozzá.
A harmadik leggyorsabb a McLaren állandó tesztpilótája, Gary Paffett lett, mögötte pedig a williamses Valtteri Bottas zárt, akinek elég kapkodós napja volt, ugyanis kora délután egy elektronikai probléma miatt volt kényszerpihenőn, a teszt után pedig rohannia is kellett a repülőtérre, hogy holnapra megérkezzen Macauba a Forma-3-as nagydíjra.
A nap legjobb bemutatkozója a Force Indiába ültetett venezuelai Johnny Cecotto volt (5.), a másik kettő, az F1-ben ma debütáló ifjonc közül az észt Kevin Korjus a 8. időt hozta a Lotus Renault-val, míg a francia Nathanael Berthon az utolsó lett a HRT-vel.
A francia fiatalt menti, hogy csak délutánra kapta meg az autót, előtte a Lotus Renault-hoz tartozó és holnap már ott vezető cseh pilóta, Jan Charouz is kipróbálta a spanyol alakulat járgányát. Charouz bevetéséről csak tegnap egyeztek meg.
Nem volt túl jó napja a jövőre a Virgin versenyzőjévé előlépő Charles Picnek, a francia autóját délelőtt teljesen szét kellett szerelni, érdemi munkát csak a nap második felében végzett, utolsó előttiként zárt. Az elvesztett idő miatt a csapat úgy döntött, hogy Pic megkapja a holnap délelőtött is, az Abu-Dzabi Nagydíj szabadedzésén náluk, tagnap pedig a Lotus Renault-nál is vezető Robert Wickens programját megkurtítják.
„Délelőtt még mindig csak szoktam az autót, igyekeztem optimalizálni a vezetésemet. Két hosszabb féktesztet vittünk végig délután és az új Pirelliket is kipróbáltuk, bár csak pár körre. Négy különböző típust tettünk fel, érdekes volt megtapasztalni a különbségeiket, hasznos információ. Délutánra már otthon éreztem magam az autóban, kipróbáltam például a DRS használatát is, végig javultam. Elégedett vagyok a második nappal, megint sokat tanultam” – mondta a Jerome D’Ambrosio helyét öröklő újonc.
Teszt, Abu-Dzabi, Yas Marina, 2011.11.16.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | J-E. Vergne | Red Bull | 1:40.188 |
2. | J. Binachi | Ferrari | 1:40.279 |
3. | G. Paffett | McLaren | 1:41.756 |
4. | V. Bottas | Williams | 1:42.367 |
5. | J. Cecotto Jr. | Force India | 1:42.873 |
6. | E. Gutierrez | Sauber | 1:43.637 |
7. | S. Bird | Mercedes GP | 1:43.734 |
8. | K. Korjus | Lotus Renault GP | 1:43.776 |
9. | L. Razia | Team Lotus | 1:43.944 |
10. | K. Ceccon | Toro Rosso | 1:44.808 |
11. | J. Charouz | HRT | 1:46.644 |
12. | C. Pic | Virgin | 1:46.698 |
13. | N. Berthon | HRT | 1:48.646 |