A svájci csapatnál végül csak pár hónapot töltött, tavaly szeptemberben Nick Heidfeldre cserélték, ő pedig előbb a Pirelli tesztelője lett, majd visszatért a McLarenhez a régi szerepébe. A 40 éves pilótát az idei Kanadai Nagydíjra kölcsönkérte a Sauber a McLarentől, de la Rosa a sérült Sergio Perezt helyettesítette, de azután megint csak a McLaren szimuláorán dolgozhatott és garázsában ülhetett.
A versenyző a múlt hétvégén arról írt, hogy nem látja értelmét a tartalékos pilótai állásnak, ma késő délután pedig bejelentették, hogy 2012-től megint versenyezni fog, a spanyol HRT leigazolta két szezonra.
„Ez egy nagyon fontos lépés a sportkarrieremben, és talán ezen gondolkodtam a legtöbbet. Az érettség és felkészültség szempontjából sosem voltam jobb sosem voltam jobb helyzetben, készen állok a kihívásra, nagyon motivál. Három döntő tényező volt, amikor a projekthez való csatlakozás mellett döntöttem: az egyik, hogy vissza akartam térni az aktív versenyzéshez, a másik, hogy ez egy spanyol csapat, a harmadik hogy meg akarok ismerkedni a vezetőkkel, főleg Luis Perez-Salával” – magyarázta PDRL.
„Kemény és alázatos munkára készülök, elfogadom, hogy hol tartunk jelenleg, de azt tartom szem előtt, hol szeretnénk lenni két év múlva. Most átültethetem a gyakorlatba az évek során a csúcskategóriás csapatoknál szerzett tapasztalataimat. Büszke vagyok rá, hogy Spanyolországnak saját F1-es csapata van és én lehetek az egyik versenyzője. Köszönöm a HRT-nek a lehetőséget és persze köszönöm a McLarennek is, hogy lehetővé tették ezt a lépést számomra. Nagyon jól éreztem magam velük az együtt töltött nyolc idényben, pilótaként és emberileg is sokat fejlődtem. Nélkülük ma nem lehetnék itt!”
A HRT főnöke, Colin Kolles így üdvözölte a veteránt: „A csapat célja mindig is az volt, hogy erősebbé váljon, mind pénzügyi, mind műszaki, mind sportszempontból. Kétség sem fér hozzá, hogy Pedro de la Rosa csatlakozása a projektünk fejlődését jelenti majd. Amellett, hogy nagyszerű ember, tapasztalt pilóta is, ahogy az F1-es karrierje és elismertsége is tanúsítja. Meggyőződésem, hogy tökéletesen beilleszkedik majd és nagy dolgokat érünk el közösen!”
A McLaren főnöke, Martin Whitmarsh természetesen újra a legnagyobb tisztelettel és elismerések mellett búcsúztatta de la Rosát.
„Pedro McLarennél végzett munkája hihetetlenül értékes volt, sokkal értékesebb, mint ami a külső szemlélők számára látszhat. Tesztpilótaként nagyon keményen dolgozott a pályán és az utóbbi időben a szimulátoron, a visszajelzései pedig mindig megbízhatók és pontosak voltak. De a hozzájárulása ennél szélesebb körű volt, Pedro igazi csapatjátékos, nagyszerű motiváló erőt jelentett, akit emiatt a személyes barátaim közé sorolok. 2010-ben és ’11-ben versenyzett a Saubernél és bár szívvel-lélekkel végezte nálunk tesztelői munkát, belül mindig is versenyző maradt. Épp ezért megértjük és támogatjuk a döntését és csakis a legjobbakat kívánjuk neki! Természetesen mondanunk sem kell, mennyire fog hiányozni!”
Hogy de la Rosa mellett maradhat-e Vitantonio Liuzzi vagy egy pénzes ifjoncot szerződtet a HRT, egyelőre nem tudni.