Felnőtt védelem: (32 pont, 89 százalék)
Frontális ütközésnél a kiskocsi utastere ép maradt és a tesztbábuk szenzorainak adatai alapján mindkét elöl ülő térde és a combja biztonságban van az autóban. Az oldalütközéses próbáknál a legtöbb testfelület szintén megfelelő védelemben részesül, de a veszélyesebbnek számító, oszlop-teszten már borda és mellkas sérülésekkel kell számolni.
Ráfutásos baleseteknél az ülés és az integrált fejtámla megfelelően véd az ostorcsapásos sérülésektől.
Gyermekvédelem: (39 pont, 80 százalék)
A hároméves gyermekek védelmére maximális pontszámot kapott az Up!, az előre néző, gyermekülésbe rögzített bábu becsapódás utáni elmozdulása nem volt jelentős. Oldalütközésnél sem mértek veszélyes fejsérülést, a csöppségek érzékeny testrészei végig biztonságos helyen maradtak.
Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így hátrafelé néző gyerekülés is használható az Up!-ban, de a légzsák állapotáról tájékoztató jelzés nem igazán hangsúlyos, illetve a bekapcsolt légzsák melletti gyerekülés használat veszélyeire sem hívja fel a figyelmet gigantikus matrica.
Így törik a VW Up!:
Gyalogosvédelem: (17 pont, 46 százalék)
A lökhárító aránylag jó értékelést kapott, nem jelent túl nagy veszélyt a gyalogosok lábára, de a motorháztető éle már nem ennyire kíméletes. Nem is szerzett pontot. Ahol a gyerek méretű áldozat feje éri a motorháztetőt, ott szegényes a védelem, de a felnőtteknek is szerencsésnek kell lenniük, hogy jó helyre fejeljenek, hiszen a motorháztető által nyújtott védelem széles határok között mozog.
Az elektronikus menetstabilizáló a legtöbb európai országban alapként jár a kocsihoz, és minden üléshez jár az öv becsatolására figyelmeztető jelzés is. Sebességhatároló azonban nem kapható a Volkswagen minijéhez, amivel pontot vesztett az Up!.