A Ferrari saját bevallása szerint nagyon szerette volna egy dobogós eredménnyel zárni a nem túl jól sikerült 2011-es évét, de a Brazil Nagydíjon ez nem jött össze. A maranellóiakat utolérte az idényben végig gondot okozó gumiátok, a közepes keveréken nem volt elég gyors az autó, hogy Fernando Alonso megőrizze a 3. helyet. A spanyol végül 4., a hazai pályáján 100. ferraris versenyén induló Felipe Massa pedig 5. lett.
„Egy újabb futam, ahol mindent tökéletesen csináltunk, a rajttól a stratégián keresztül a csapat munkájáig. A végeredmény sokkal inkább a többiek teljesítményén múlott, mi mindent megtettünk. Most is jól rajtoltunk, volt egy szép előzésem Buttonnal, de aztán a közepes keveréken nem volt meg a tempóm, hogy magam mögött tartsam. A DRS-sel is volt gondom, nem aktiválódott. Nem voltak közeli csatáim, de azért biztos hozott volna pár tizedet az előzésnél” – mondta Alonso.
„Ez a futam hűen tükrözte az évet: szinte mindig a maximumot hoztuk, a dobogóért küzdöttünk egy olyan autóval, amelyik gyengébb az első kettőnél. A csapatmunka terén nagyon sokat fejlődtünk 2011-ben, ez lesz az egészen más 2012 kiindulópontja. Ha osztályoznom kellene a teljesítményünket, csak ismételni tudnám az elnökünk, Montezemolo szavait, valahol öt és hat között, de így is büszke vagyok a munkánkra. Öt-hattizeddel gyorsabb autóra van szükségünk (jövőre), amit nem lesz gyerekjáték összehozni, de tökéletesen bízom a mérnökeinkben és a csapatban, amely uralta az F1-et az elmúlt évtizedben és minden lehetséges rekordot magáénak tudhat. Ne feledjük, 10-szer álltam dobogóra, több pontot gyűjtöttem, mint tavaly” – magyarázta a spanyol.
Míg Alonso egy győzelmet és 10 dobogót sorolhat fel, csapattársa, Felipe Massa 1992 után az első olyan Ferrari-pilóta lett, aki egész idényben nem jutott a dobogóra. A dolog nem zavarja túlságosan, ugyanis tudja, hogy képes erre.
„Természetesen szerettem volna szebb eredménnyel ünnepelni a 100. ferraris futamomat, de el kell fogadnom, hogy így alakultak a dolgok. A verseny tulajdonképpen jól összefoglalta az idényt: a lágy gumin elég jók voltunk, aztán küszködtünk a keményebbeken. Nehéz év volt ez számomra és a csapat számára is, de most már lapozhatunk.”
„A (dobogó miatti) nyomás elsősorban belülről fakad. Én magam helyezem magamat nyomás alá, ez sokkal jobban érdekel, mint a külső tényezők. Az F1-ben, az olyan nagy csapatoknál, mint a Ferrari, mindig ott a nyomás, szóval csak magammal törődök, tudom, hogy jobban kell teljesítenem.”
„Igaz, hogy (a dobogó nélküli idény) nem szép, de ugyanakkor én vagyok a Ferrari egyik legtöbb dobogót szerzett pilótája is. Szóval nem arról van szó, hogy sosem álltam még a dobogón vagy ne tudtam volna a győzelemért küzdeni. Volt már 11 futamgyőzelmem és sok-sok dobogóm.”