Az energia-visszatápláló fékrendszerek a jármű lassításakor villanymotort vagy generátort használnak az elektromos energia termeléséhez, ezáltal töltik vissza a jármű mozgási energiájának egy részét. A hibrid járművekben pedig általában egy nagy elektromotort és külön erre a célra szánt akkumulátort használnak.
A Mazda rendszerében nincs külön erre a célra szánt villanymotor és akkumulátor. Az i-ELOOP egy új 12-25 V váltóáramú generátorból, egy kis ellenállású, elektromos duplarétegű kondenzátorból és egy DC/DC átalakítóból áll.
A kondenzátor fő ismérvei, hogy átmeneti ideig nagy mennyiségben képes tárolni a villamos energiát. Az akkumulátorral szemben a kondenzátor gyorsan feltölthető és kisüthető, és hosszabb élettartamánál fogva ellenállóbb az elhasználódással szemben.
Az i-ELOOP lassítás közben a jármű mozgási energiáját villamos energiává alakítja át, és az elektromos energiát a klímaberendezés, az audioberendezés és számos más elektromos részegység működtetésére használja.
A Mazda a 42. Tokiói Autószalonon mutatja be i-ELOOP rendszerét a Takeri koncepciómodellben, a jövőgenerációs, középkategóriájú szedánban, amely várhatóan a következő Mazda6-ost előlegezi.