A jövő évben már Caterham néven induló Team Lotus idei legfőbb célja az volt, hogy második évében is megszerezze a konstruktőri bajnokság 10. helyét. A kiscsapat – a másik két újonc alakulathoz hasonlóan – pontot nem szerzett az évben, így a legjobb helyezések döntöttek: nekik három 13. helyük lett, míg a HRT-nek csak egy, a Virgin legjobbja pedig egy 14. hely volt.

A csapatfőnök, Tony Fernandes majd kiugrott a bőréből a siker miatt:  

„Két évnyi kemény munka hozta meg a gyümölcsét ma, nagyszerű volt látni, hogy mindkét autónk célba ért és ezzel bebiztosítottuk a 10. helyet” – mondta a maláj üzletember, aki a 2012-es névváltás ellenére is fontosnak tartotta, hogyan szerepeltek Lotusként és hogy a szezonzárón sikerült is megverniük a másik Lotus egyik autóját.

„A hab a tortán az egyik Renault legyőzése volt, ez nagyon sokat jelentett számomra, mindig is tudtam, hogy a végén a jófiúk győznek. Most már készülünk a Caterham F1 Team-es jövőre, és búcsút intünk a Team Lotusnak. Colin (Chapman, a Lotus alapítója), remélem büszke lehettél ránk és reméljük, hogy Caterhamként is rajtunk tartod majd a szemed. Úgy is büszkévé teszünk majd!” – üzent a néhai mérnökzseninek Fernandes.

A csapatfőnök később a Guardiannek adott interjújában kiemelte, hogy az egymás utáni két 10. konstruktőri helyezéssel a csapat az ún. „Column 1” alakulatok közé került a pénzosztás szempontjából, az idei eredménnyel 28 millió dollárral többet kapnak, mint tavaly, amikor csak 8 milliót szereztek.

Fernandes a hétvégén azt is közölte, hogy a Caterham csoportot diverzifikálja 2012-re, a sportkocsigyártó cégmag mellett a Forma-1-es csapat, az egyéb, többek között a GP2-ben résztvevő egyéb versenytevékenységek és egy technológiai leányvállalat adja majd a négy pillért.

A Team Lotus, vagy hogy szokjuk, a Caterham jövője tehát biztató, de a pilótafronton még bizonytalanság van. Elvileg ugyan Heikki Kovalainennek és Jarno Trullinak is van szerzőése 2012-re, de a finnt esetleg elcsaklizhatja egy jobb csapat, míg az olasz veteránnal állítólag elégedetlenek és ő maga sem bánná a visszavonulást.

A kiscsapattal hírbe hozták már a Virgintől elküldött Jerome D’Ambrosiót, a legfrissebb spekulációk pedig a Red Bull utánpótlás-versenyzőjét, az idei év második felét a HRT-nél töltő Daniel Ricciardót kötik hozzájuk. Állítólag a Toro Rossónál a helyén maradhat mindkét jelenlegi pilóta, így Ricciardo oda nem léphetne előre, ekkor kerülhet képbe a Caterham.

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko és a Red Bull Racing csapafőnöke, Christian Horner állítólag tárgyalt is Fernandesszel erről a Brazil Nagydíjon, de a maláj nyilvánosan egyelőre kitart a mostani felállás mellett. A múlt héten leszögezte, hogy semmilyen ajánlatért nem akarná elengedni Kovalainent, és Trulli helyét is biztosnak mondta:

„Pillanatnyilag szerződésünk van vele (Trullival), versenyezni fog. Nincs változás a pilótafelállásunkban, az FIA-nál is neveztük mindkét versenyzőnket.”