A Mercedes GP a 2011-es téli tesztelést egy egyszerű aerodinamikai alapcsomaggal kezdte, és a szezonkezdetre szánt nagy csomagját csak az utolsó teszten, gyakorlatilag egyben tette fel az autóra. A csapatfőnök, Ross Brawn szerint ezzel mellényúltak, mert maguk sem tudták, mire figyeljenek, ezért 2012-ben már nem követik ezt a stratégiát.
„Őszinte leszek, nem fogunk ilyet csinálni. Ez az egyik lecke idénről. Jó ötletnek hangzott, de aztán az éve lejei problémák egy része… Kicsit összezavarodtunk, nem tudtuk, hogy a fejlesztési csomagtól jobb vagy rosszabb lesz az autó, egy darabig teljesen bizonytalanok voltunk, hogyan tovább.”
„Meg kellett várnunk az újabb csomagot, ami elég jelentős volt, sok új aerodinamikai elem és ilyesmik. Ezzel együtt azonban a lehető leghamarabb a pályára akartuk küldeni az autót a(z új) Pirellik miatt. Nem hiszem, hogy ezt a hozzáállást, ezt a filozófiát követjük 2012-ben is, főleg, hogy már csak három teszt lesz az idény előtt.”
Brawn bizakodik a jövő évet illetően, ugyanis úgy véli, hogy az idei kezdeti nehézségek után sikerült felvenniük a ritmust, bírták a fejlesztési versenyt. A gond csak az volt, hogy hátrányból indultak.
„Az idény elején gondjaink voltak az autóval, ezért bizonyos átszervezést is elvégeztünk. Ez az autó tavaly futamokat nyerhetett volna, de ma már nem elég gyors a fejlesztési tempója miatt. Nagyon sok téren jól dolgozunk, több tekintetben a legjobbak közelében vagyunk, de nem ülhetünk a babérjainkon. Az idény eleje elég nehéz volt, sok erőforrást kellett fordítanunk az autó helyrerázására, pedig nem erre akartuk pazarolni az energiánkat.”
„Miután stabilizáltuk a helyzetet, egy másodperccel voltunk lemaradva az élmenőktől, és ennyi is maradt a különbség az idény második felében, ami valójában nagy munkát jelentett a részünkről, hiszen ők szinte minden versenyre új dolgokat hoztak.”